Gå til innhold
  • Bli medlem

Gratulerer med dagen


REs

Anbefalte innlegg

17. mai, nasjonaldag med alt som hører med. Ble vekket kl. 05.30 av dagens første cruisebåt som lå nesten helt stille et sted utenfor vinduet mitt, innhyllet i tåke så tykk som rømmegrøt, og blåste i tåkeluren ca. en gang per minutt. Morgentåke pleier å være et varsel om en fin dag, en fin dag til å feire at vi er et fritt land, hva nå det vil si for dagens oppvoksende slekt. Det er ikke mange igjen som vet hva det motsatte vil si, og da blir dette vel lett bare en floskel.

Men siden vi ikke har små barn eller barnebarn som skal feire dagen så blir det vel til at vi holder oss hjemme. Pølse- og iskrembodene fra min barndoms 17. mai feiring er uansett borte, byttet ut med fargesprakende innvandrerboder med eksotisk mat og krimskrams fra Kina og deromkring. (Ikke en gang de norske flaggene i disse bodene har riktig farge lenger.) Aktivitetene på skolen vår er for de små og de som fremdeles har små barn, og en halvgammel mann som meg ville vel bare vekke mistenksomhet hvis jeg dukket opp for å se på de små som moret seg.

Kanskje bedre med en lett Champagne frokost, o-CHAMPAGNE-facebook.jpg.ed94a767d9438ebb34a0ad52eb137e5c.jpg

eller hva med en rask tur i nærområdet, med flagg på - og noe godt i sekken. Vi får se hva dagen bringer.

Uansett,

Gratulerer med dagen til alle som bor og oppholder seg her i sannsynligvis verdens beste og fineste land.

2843423323_7b091d6563_b.jpg.e663500e661d93e2f3b5eedf4f654178.jpg1108538-9-1301558814379.jpg.bcae38c02b78a76f9c8106eb849c5efc.jpg

 

 

Endret av REs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!

Er i samme situasjon som RE, så det blir ikke barnetog på meg. Få se  på det lokale toget fra sidelinjen og litt på TV, da jeg selv har spilt i skolekorps i 5 år. God  korpsmusikk og fin marsjering er en nytelse. Her er det overskyet 12 grader, men det regner ikke. Mulighet for bedre vær utover dagen, så jeg er litt avventende. Vet en del likesinnede venner og bekjente bruker å møtes i Drammen på ettermiddagen for feiring og med utepils, el. annet drikke og kanskje noe mat. Men det betinger bedre vær, ellers blir det håpløs trengsel på kafeer og resturanter. Da er det bedre noen andre løslige avtaler. Men, været vil avgjøre en del i ettermiddag og kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.