Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan man gå til fots i starten av juni?


Lisbre

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger en tur på fjellet i pinsen (som er første helgen i juni). Hvor kan man gå hvor det ikke er særlig mye snø/smeltevann? Kan Rondane funke på denne tiden?

Vi bor i Oslo- området, så hadde vært fint om det ikke var mer enn 4-5 timer å kjøre fra Oslo.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat høyfjell, men Blefjell pleier å være tidlig snøfritt. De siste ukenes snøfall forsinker nok barmarkssesongen mange steder. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pittelite tips som kan funke om man er i tvil om snøforholdene er å sjekke hashtag på Instagram. Instagram har den (idiotiske) sorteringen men litt nede på siden deres ligger de nyeste innleggene med de spesifikke innleggene, og noen ganger kan man være riktig heldig,..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
18 minutter siden, LilleTrippe skrev:

Ingen innspill å komme med, annet at jeg vil følge tråden, da vi også ønsker oss å komme opp i høyden 1f600.png 

Du kan trykke på knappen "følg emnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, LillePersille skrev:

Er det noen som vet om det er igjen mye snø i setesdalsheiene?

Jeg holder til i Frafjordheien, og kom nettopp ned fra en tur der. Når du spør om snømengder i Sirdalsheiene, så vi den helt sikkert variere mye. Sirdalsheien går over store områder. Ut fra hva jeg kan se, så er det fortsatt en god del snø over 800 moh. Det smelter godt, og snøen har forsvunnet i store mengder, men altså fortsatt en del "øverst".

I forhold til forrige uke, har enkelte fenner minket med omtrent en meter, og selv om fennene er både to og tre meter, så smelter de. (Smeltevannet og regn er nok det som er den største utfordringen. Det er vanskelig å komme over bekker og elver mens snøen smelter, og det regner i tillegg....)

Det er mindre snø i dag  3.juni enn 15 juli i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, REJOHN skrev:

Jeg holder til i Frafjordheien, og kom nettopp ned fra en tur der. Når du spør om snømengder i Sirdalsheiene, så vi den helt sikkert variere mye. Sirdalsheien går over store områder. Ut fra hva jeg kan se, så er det fortsatt en god del snø over 800 moh. Det smelter godt, og snøen har forsvunnet i store mengder, men altså fortsatt en del "øverst".

I forhold til forrige uke, har enkelte fenner minket med omtrent en meter, og selv om fennene er både to og tre meter, så smelter de. (Smeltevannet og regn er nok det som er den største utfordringen. Det er vanskelig å komme over bekker og elver mens snøen smelter, og det regner i tillegg....)

Det er mindre snø i dag  3.juni enn 15 juli i 2015.

Åkei, takk for svar. Da tror jeg det blir endring i planene her, så får jeg heller ta en tur der senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.