Gå til innhold
Kikut

Adkomst fiske Nordmarka

Anbefalte innlegg

Har blitt Osloborger det neste året grunnet jobb. Da må jeg jo sjekke ut Nordmarka som alle skryter så fælt av!

Har kjøpt kart og lest litt på OFA.no. Tenkte også å kjøpe den nye fiskeboka fra OFA. Fisketurene mine vil begrense seg til dagstur/kveldstur etter jobb. Derfor avhengig av å komme kjapt og effektivt ut i marka, fortrinnsvis med kollektiv og sykkel - men har bil stående hvis det skulle knipe.

Derfor:

Noen tips til adkomst og rute for å komme til gode fiskevann? Gjerne litt vekk fra folkestrømmen.

På forhånd takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hei  

Har du sykkel er det en fordel,  sykkle inn fra Maridalen, eller Sørkedalen, kan ta sykkel  på tog til Movaten, Hakkadal, 

mange vann å velge mellom,  Flere fine vann opp fra Movaten og Hakkadal,  fin fisketid i marka nå fremmover, isen forsvinner raskt nå.

( ser ikke sånn ut i dag )  Fiskekartboka forteller det meste 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei begge to! Takk for svar!

Det er vel i utgangspunktet ørretfiske jeg driver med, men er absolutt åpen for hvit fisk også. Jeg har sykkel ja. Har også tilgang på bil - forslag til adkomst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For kveldsturer så tar jeg gjerne bilen med sykkelen inni opp til Movatn. Mest småfisk der, men det tar bare 15 min å sykle inn til Ørfiske, hvor det fins brukbar ørret. Det tar vel 10 min å gå over til Langdalsvann. En annen mulighet er å sette bilen på Hammeren i Maridalen (i krysset før kirkeruinen), og sykle opp veien mot Kikut. Det er fint fiske i Rottungen, og det kan være bra i Gåslungen. Om man vil ha en litt lenger sykkeltur, så kan du sykle videre opp til Bjørnsjøen, og aller helst inn til Gørjene. Da er du ved en skikkelig ørretperle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

..det arrangementet virker jo knall, selvfølgelig jobber jeg..

Da får vi se om jeg finner veien til et vann eller fem i løpet av sommeren! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Fiskegal
      Jeg lager en del tur- og fiskefilmer. Tenkte å bare starte en tråd her hvor folk kan dele eventuelle videoer de lager.
    • Av Thomas Rekdal
      Hei,
      Tenkte å ta en overnattingstur i Nordmarka i helgen.
      Starter turen fra Songsvann, supert om det er et fiskevann i nærheten også.
      Noen som har noen forslag? 
    • Av UTE avdelingen
      Varm sommer der fjellvann og snø gir god nedkjøling. Flelktur til fiskevann, fisk på kroken. Husky møter sau.... og mye annen moro! Bli med på tur!
    • Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.