Gå til innhold
  • Bli medlem

Hent butikken hjem


Tom42

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i oppbyggingen av menylisten, og i den anledningen tenkte jeg å ta et dypdykk i Menys velfylte  reoler - ikke minst når det gjelder sauser, supper og gryteretter.

Men, tenkte jeg:  "Hvorfor ikke prøve"?  Og dermed skrev jeg TORO i søkefeltet og plutselig  hadde jeg reolene foran meg.

Så nå er det bare å sette i gang -  i heimen.  "Potetmosen skal få en dæsj "Rett i koppen".  Til meksikansk gryte er det bare å sette i gang med tørking av kjøttdeig, og Bergens fiskesuppe skal piffes opp med løk, purre og gulrot, så her skal det tørkes over en lav sko.  I et svakt øyeblikk tenkte jeg også på å tørke fisk, men ærlig talt, ett sted går grensen også for meg.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Espen Ørud skrev:

Du skal ikke kimse av tørking av fisk. Det har blitt gjort før ;-) 

 

_MG_1538.jpg

Morsomt.  Jo da, jeg vet det, har ikke bodd i et fiskevær i 7 år uten å ha registrert det.  Men, jeg tenkte noe må jeg da høste der ute i ødemarken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Tom42 said:

Morsomt.  Jo da, jeg vet det, har ikke bodd i et fiskevær i 7 år uten å ha registrert det.  Men, jeg tenkte noe må jeg da høste der ute i ødemarken.

Joda, skjønte sammenhengen. Den dagen jeg tar med ferdig tørket fisk i stedet for fiskestang på vidda er det veldig lenge til ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 7.5.2017 at 11:45 AM, Espen Ørud said:

Du skal ikke kimse av tørking av fisk. Det har blitt gjort før

Uggg, tenker på all måsedriten som dem har på seg... *grøss* 😎

On 7.5.2017 at 7:15 AM, Tom42 said:

I et svakt øyeblikk tenkte jeg også på å tørke fisk, men ærlig talt, ett sted går grensen også for meg.

Man tar ikke med seg fisk på fjell(fiske)tur.
Den fanger man da sjæl??? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.