Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan oppbevarer folk fiskestenger og sneller?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Har ca. 15 stenger + i hverftall like mye sneller og en del fluesnører +++

Noen som har noe godt tips til oppbevaring ? Pr. i dag ligger stengene oppå klesskap å sneller snører etc. i pappesker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på ebay etter fishing rods rack, så får du flere idéer til hvordan du lett selv kan lage stangholdere til oppbevaring, eller  du kan kjøpe ferdiglagde.
Fluesnører bør tas av snellene etter hver sesong. Stenger som ligger løst slengt oppå klesskap kan lett få skader - men jeg regner med du har dem beskyttet i solide trekk eller i tuber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 10 stenger stående i et stativ på vegg i boden klare til bruk. Hovedsaklig havfiskestenger. Så har jeg vel 8 stenger ferdig montert i tak i boden også i "stativ". Resterende stenger i rør for 1 eller 10 stenger. De fleste sneller som ikke sitter på stang oppbevares sammen i en plastkasse med lokk. Mange av dem i sånn fleece-pose som gikk an å få tak i i barneavdelingen på IKEA tidligere. 

Tak og vegg-stativer er det en del å velge i: 

https://www.google.no/search?q=berkley+rod+rack&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjRsrz-693TAhUKhiwKHZM2AhIQsAQIMA&biw=1455&bih=995

Fluesnører som ikke sitter på snelle oppbevares i flate ziplockposer på 25x25cm og på kjølig sted i en mappe som disse passer i:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bjørn J skrev:

Søk på ebay etter fishing rods rack, så får du flere idéer til hvordan du lett selv kan lage stangholdere til oppbevaring, eller  du kan kjøpe ferdiglagde.
Fluesnører bør tas av snellene etter hver sesong. Stenger som ligger løst slengt oppå klesskap kan lett få skader - men jeg regner med du har dem beskyttet i solide trekk eller i tuber?

Alt av snører et tatt av snellene, og fluestengene ligger i tuber :) eBay neste stopp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent problem.. Har vel drøyt 10 stenger. De som har tube ligger i denne, og de som ikke har står i et rør på størrelse med ei bøtte, omtrent som et paraplystativ. Jeg lagde en gang et "rack", men det ble bare tungvint å ha dem der, og så oppbevare tubene andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
På 6.5.2017 den 23.35, Bjørn J skrev:

Søk på ebay etter fishing rods rack, så får du flere idéer til hvordan du lett selv kan lage stangholdere til oppbevaring, eller  du kan kjøpe ferdiglagde.
Fluesnører bør tas av snellene etter hver sesong. Stenger som ligger løst slengt oppå klesskap kan lett få skader - men jeg regner med du har dem beskyttet i solide trekk eller i tuber?

What?!?.. Jeg har ett flytesnøre som har stått på fluestangen i over 10 år. Den er ikke ofte i bruk, men det funker da enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mareng skrev:

What?!?.. Jeg har ett flytesnøre som har stått på fluestangen i over 10 år. Den er ikke ofte i bruk, men det funker da enda...

Men med godt "minne", tenker jeg.. Man skal fiske en stund før alle krøllene retter seg.. Jeg pleier å dra av snøret og lage en løs kveil ved siden av snella.

En annen sak er for alle de/oss som skifter snøre etter ulikt fiske. Synkesnøre, flytesnøre, skyteklump, speysnøre osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.