Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretfiske på Hardangervidda


Ida Lovise

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut på en 4-5 dagers tur på Hardangervidda til sommeren og håper på å få fiska en del på turen.

Er det noen som vet om noen gode fiskevann for ørret der jeg ikke trenger båt? Må absolutt ikke være stor fisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10651&urlLangId=-101&productId=2248980&urlRequestType=Base&langId=-101&catalogId=10051

Anbefaler denne nydelige boken her; Fiskeguide for Hardangervidda.

Boken røper ingen hemmelige vann, men har gode kart og beskrivelse av fiskeforholdene. Verdt å sjekke ut om biblioteket har den, i alle fall! Da kan man planlegge sin egen tur. Min erfaring er at de fleste vannene på Hardangervidden er gode fiskevann :-) Men små vann er ofte enklere å fiske i uten båt enn store vann!

Endret av øyvindl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ida Lovise said:

 

Er det noen som vet om noen gode fiskevann for ørret der jeg ikke trenger båt? Må absolutt ikke være stor fisk :) 

De aller fleste fiskevann strekker seg helt inn til bredden slik at man kan stå på denne og fiske ;-)




Fra spøk til mer fakta: Det er nok en fordel om du sier litt om hvilken del av Hardangervidda du har tenkt til å spasere på for å kunne få litt mer kurant info. Hardangervidda er såpass stor at det har liten hensikt for folk å bruke mye tid på å fortelle om sine perler om du skal på en annen kant av vidda...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På ‎04‎.‎05‎.‎2017 den 11.10, øyvindl skrev:

http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10651&urlLangId=-101&productId=2248980&urlRequestType=Base&langId=-101&catalogId=10051

Anbefaler denne nydelige boken her; Fiskeguide for Hardangervidda.

Boken røper ingen hemmelige vann, men har gode kart og beskrivelse av fiskeforholdene. Verdt å sjekke ut om biblioteket har den, i alle fall! Da kan man planlegge sin egen tur. Min erfaring er at de fleste vannene på Hardangervidden er gode fiskevann :-) Men små vann er ofte enklere å fiske i uten båt enn store vann!

Takk for tipset, bestillte boka. Blir mye lesing i den mot sommeren 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.