Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandretur sist i maj


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en danskboende nordmann, og jobber med noen unge mennesker som jeg har planlakt en to til tre dagers vandretur med til norge. Turen blir siste uke i maj, og vi tar ferja til larvik. Jeg hadde tenkt å velge skrimfjella som destinasjon, men kan se at det er veldig mye snø der ennå. Er det noen som har andre forslag til tur, og tenker dere at skrimfjella er ufremkommelikt på dette tidspunkt? Vi har selv telt med.

Håper å få noen tilbakemeldinger👍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er kjent der; hvor vil dere anbefale å gå fra og til? Finnes det en runde der en kan gå et par dagsmarsjer uten å labbe langs bilveier, og telte uten å høre trafikken jevnt? Hvor ville dere ha parkert i tilfelle? 

Jeg har sjekket UT.no, men finner merkingen og turforslagene litt lite intuitive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, whistler skrev:

Det kom en del snø forrige uke, men det smelter fort nå så i slutten av Mai bør det være snøfritt på Skrim :-)

 

Et annet flott område som ligger litt laver er Viddaseter.  Jeg dro dit nå på søndag, men veien fra Brevann opp til Vidda var ikke brøytet.  Selv om det bare var 10 cm snø gadd jeg ikke å gå opp, dro i stedet til Luksefjell. 

Men jeg regner med som hr @whistlerantyder at snøen snart er smeltet.  Fordelen med Vidda er at ved  Krokvann (Godtur.no) finnes en gamme, tilhørende Siljan jeger og fisk.  Den  står åpen og slik jeg forstår det er det første mann til mølla som gjelder.  Gammen er vel utstyrt med gassovn, sengeplass til 6, ved og utedo.  Relativt kort vei fra parkeringsplassen. 

5908d594149bc_14GammenvedKrokvann2(640x480)(640x480).jpg.aadd5255a447ab3b811fcf49afddbda5.jpg  

5908d5d423d51_Gammen9(640x569).jpg.8ac9f7e4dc13c2796a35f4608f58951a.jpg

5908d59a9d7f4_Gammen5(640x432).jpg.4b2d385ac9a3a7456dc6d678a17e699c.jpg

5908d5c65a621_Gammen6(640x466).jpg.2ea7b6ab7b76993dbee35de5fc99ac73.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.