Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory storsekk


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg hadde en Baltoro 95 som jeg valgte å returnere. Fin sekk og mange lure løsninger, men jeg ble ikke helt enig med bæresystemet. Jeg byttet fra Arc'teryx Altra 85 og bæresystemet her var langt bedre for mitt bruksområde (som involverer mye kupert terreng). Jeg synes heller ikke at størrelsen på 95L virket noe særlig mer enn 85L jeg hadde.

Baltoro er nok i toppsjiktet, men den passet ikke helt til meg, og mitt bruksområde.

Denali har jeg ingen erfaring med, men den virker å være litt enklere for å spare vekt. Mulig disse innsparingene går på bekostning av komfort, men jeg vet ikke. Mange av de lure løsningene fra Baltoro er også borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Jeg har bært lite storsekk, så har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. Har fått anbefalt Gregory fra flere.. Arcteryx var egentlig førstevalg, men syns det er vanskelig å få tak i,- og dyrt. 

 

Jeg regner også med at den Denali sekken jeg linket til er en litt simplere versjon. Den er jo billigere også. Spørsmålet er jo om det går på bekostning av komfort, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denali er vel mer regnet til alpint bruk. Den er lengre og smalere enn Baltoro. Jeg vil anbefale at du prøver sekkene. Altra og Baltoro passet sånn måtelig til min rygg. Jeg endte opp med en Lowe Alpine Alpamayo, men jeg har ofte tydd til den gamle Bergans Alpinisten. På evig sekkejakt kan det virke som :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Baltoro 85 som jeg endte opp med etter å ha prøvd atskillige sekker. Det sto mellom denne og Arcteryx Altra, men etter å ha båret rundt på begge med mye vekt (over 20kg) ble det klart at Baltoro passet ryggen min best. Det må prøves.

Endret av TerjeH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt både Denali og Baltoro. Denali solgte jeg videre fordi rygglengden (av alle ting) ikke passet da jeg gikk ned fra 110 til 95kg. Ellers en sekk jeg virkelig likte, med ett stort rom i stedet for masse små lommer. Fint bæresystem. Da jeg skulle kjøpe ny med kortere rygg fantes den ikke på lager, men de hadde Baltoro, så da ble det den. Også en knallgod sekk, men med langt flere lommer og glidelåser. Supert hvis man liker sånt. Fikk en Osprey Xenith til jul, og da den passet ryggen min ørlitegrann bedre så ble Baltoroen også solgt. Vet ikke om dette røret egentlig hjalp noen, men tanken var ihvertfall god! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/11/2017 den 21.47, nimo skrev:

Jeg har også hørt bra saker om Gregory, og vurderer denne https://www.fjellsport.no/gregory-deva-80-a3-charcoal-grey.html?___store=fjellsport_no_nb&nosto=nosto-page-product3 gregory deva 80. Noen erfaringer??

Sekken er bra, men må prøvast. Den passa ikkje min kropp, eg har prøvd den med omlag 15 bruksdøger. 

På plussida kan eg seie at den er lett å pakke med lågt tyngdepunkt, noko som er fint på ski. Moglegheiter for utvendig feste UNDER sekken gjer at ein kan ha telt hengande utanpå til dømes, utan at det dreg vekta "bak" og dreg i skuldrane, og utan å måtte ha det under topplokket, og slik måtte fjerne det kvart gong du skal i sekken. 

Den har også "romslege" liter. Gode løysingar dersom du ikkje skal drasse på altfor mykje utstyr (bre/klatreutstyr osv) . Då vert lommekonfigurasjonen litt keitete.

Kjekke lomme rpå hoftebelte, kjekk liten ekstrasekk nedi, supert topplokk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.