Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavvotur på Sunnmøre


Christinek

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 5 med 3 barn på 1, 2 og 6 år og en hund som nylig har kjøpt lavvo. Vi er ikke teltvante, har ikke sovet i telt siden ungdomsskolen. Tenker å ta en prøvenatt i hagen neste helg siden barna og hunden aldri har vært på telttur før. Men vil gjerne bevege oss litt lenger unna siden vi bor midt i et nabolag.

med 3 barn kommer vi oss ikke så langt unna bilen desverre. Så vil gjerne ha litt tips til plasser på Sunnmøre hvor det er fint å sette opp lavvo, hvor det ikke er så langt å gå. Vi kan gjerne kjøre et par timer for å komme dit. Gjerne nært et vann eller elv.

 

og kanskje dumme spørsmål, men må bare spørre: 

min mor mener man kan drikke vann fra ferskvann, men jeg trodde man måtte ta vann fra rennende elv hvor det ikke er beitedyr? 

Hva gjør man med dosituasjon og dopapir? Er ikke alle plasser det er like lett å grave det ned, og man bør jo gjerne vite hvor noen gravde før deg liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eit alternativ er Romedalen i Ørsta kommune. Her har eg sett fleire barnefamilier som har satt opp telt og lavo så nært som 10 meter frå bilen. Det går ei elv og ein bilvei gjennom dalen.

Kjøp eit kart over område du skal besøke, så kan du sjå kor det er elv og bekker. Sjansen for å grave på samme plass som tidligere besøkende er nesten ikkje eksisterende på Sunnmøre sidan det er meir vanlig med dagsturar.

Endret av akrovel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.