Gå til innhold
  • Bli medlem

Dette bildet inspirerer meg - årstid vår


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Mange av oss har et bilde for hver årstid som er ekstra inspirerende, eller et bilde som betyr noe spesielt for oss. Her kan alle medlemmer av forumet legge ut egne vårbilder som inspirerer dem. Jeg vil oppfordre så mange som mulig til å delta med bilder de selv har tatt. Det er forskjell på vår på Finnmarksvidda og på østlandet, så fint å få frem mangfoldet. Ingen bilder er for dårlige til å legges ut her.

Det er kun egne bilder som kan legges ut. Skriv gjerne noen ord om hvor bildet(ene) er fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildet er noen år gammelt men er fra en karpefisketur sammen med en kompis.
Pga. vannmengde i vannet ovenfor så visste vi at de hadde åpnet slusene på demningen litt, men vannet er langgrunt så
blei litt vassing når det ble napp utpå natta.
Vi syntes begge at det var ett vakkert syn og lot heller stenger og rigger bli liggende og nøyt synet utover kvelden med noen iskalde pils 😊
Det var vår og vi var igang igjen 😊

karpefiske.jpg

Endret av tubbs
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom kompisen til Crockett valgte seg et fiskebilde så måtte jeg nesten følge opp da våren også for meg betyr fisketurer av ymse slag. Ironisk nok samme helg og samme sted som jeg plukket inspirasjonsbildet fra for vinter tidligere, men dette bildet er fra 1 år senere enn det forrige. Jeg forsøker å få spikret inn så mye som mulig fiske i vårperioden, men ikke alle fisketurer er fullt så fjellturvennlig som røyefiske på isen.

April/mai er isfiskesesongens høydepunkt i Finnmark. Det begynner bli veldig lange lyse netter, temperaturene er (som regel) ikke veldig avskrekkende og man kan (om man er heldig med været) ligge å dra seg i sola med en pilkestikke i hånda. Å kombinere dette med teltturer er derfor suverent. Jeg har tidligere vært på isfiske i området så sent som 17.mai, men kompiser som har bodd her vesentlig lengre enn meg kan malerikt fortelle om isfisketurer inn her i midten av juni.



34108977351_d7d1b1cc24_o.jpgArtctic Char @ Bajit Varisjávri by Espen Ørud, on Flickr

Endret av Espen Ørud
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.