Gå til innhold
  • Bli medlem

Salomon Quest 4D / Origins 2 GTX


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Er snart på andre året med mine sko, og kan ikke si annet enn jeg er veldig fornøyd. I starten følte jeg ett presspunkt på innersiden i foten, men etter litt gange og bruk har disse formet seg veldig fint og har til dags dato ikke hatt antydning til gnagsår. 

Lette, varme, veldig stabile, god demping og sterk såle. Har opplevd disse som litt glatte på gjørmete/slept underlag men på berg osv syns jeg dem biter greit. 

Våte blir dem dessverre etterhvert, så tips mot god impregnering mottas gladelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også nevnt disse på en annen tråd. Meget gode sko! Til tross for at de veier lite så gir de mye støtte og beskyttelse til foten, selv i steinete og ulendt terreng. Svært komfortable å gå med, aldri hatt antydning til gnagsår eller andre ulumskheter med disse. Mitt par har vel fått trasket godt over 600km siden jeg kjøpte dem og nå har nok sålen blitt såpass slitt at de ikke lenger egner seg til terreng turer. Men etter såpass mange km og nå på 3dje sesongen så er kvaliteten overraskende bra, ingen andre ting på skoene har røket eller løasnet/sprukket - hemper og lisser har holdt! Snøresystemet er også bra.

På den negative siden så er contigrip sålene til salomon ikke på høyde med vibram, spesielt gjelder dette feste på vått underlag. Så er det glatte og runde lisser som holder dårlig på knuter - burde hvert firkant lisser. Som nevnt så bruker de også litt lang tid på å tørke.

Mine var vel relativt vanntette de første månedene (omlag 100km) men etter dette begynte de å lekke og er i dag langt fra vanntette. Hvorvidt jeg skal gi dette som minus er jeg usikker på. Min erfaring er at nesten alle GTX sko i lett tøy/tekstil materiale stort sett lekker inn vann etter noen måneders bruk opp mot et halvår. Har litt gitt opp Gore-Tex mambraner på dette feltet - syntes det er veldig oppskrytt. 

Til tross for dette så er det mye mulig det blir et nytt par med Quest 4D :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.