Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose vinter, riktig lengde til 17-årig jente


ahh777

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe Mammut Tyin MTI Vinter - sovepose til mine to ungdommer. Noen som har erfaringer med den posen? Sønnen er 15 og dattera 17. Sønnen er allerede litt lengre enn søstera, men blir nok ikke lengre enn pappaen som er 180 cm. Jeg har selv 200 cm sovepose (samme merke, men 5-season) og tror det er lurt å kjøpe samme lengde på 200 til sønnen. Mora er 163 høy og dattera ca 160-162 nå når hun nettopp har fylt 17. Bør jeg gå for 180 cm til dattera som er «normalt» tynn/slank. Hva tror dere basert på egen erfaring og sunn fornuft og fakta over? Fordelen med 180 er jo også at den er lettere og jeg tror hun har god nok plass i den. Hun vokser vel heller ikke (mye) mer i høyden nå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Det kan være vanskelig å forutse hvor lange ungdommen blir, men ditt resonnement virker fornuftig. Jeg er 181 cm og kona 159 cm. Vår yngste datter er 172. Den andre er 167. Virker som 200 cm versjonen er riktig til sønnen og 180 cm versjonen til datteren. Blir sønnen ikke over 175 cm kan 180-versjonen være korrekt.

Jeg har hatt Tyin pose i 180 cm til meg, som ble merkbart for kort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Det blei 2 stk, en kortere til jenta og en lengre til gutten. Til helga er det isfiske og overnatting i lavvo, tjohei! Fortsatt god isfiske-/skisesong, her er det ikke slutt før langt ut i mai, mai/juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ViktorS skrev:

Jeg hadde 180cm hjemme på prøve, og ville ikke hatt den lengere (men gjerne bredere... og derfor ble den sendt tilbake) jeg er ca 177,23cm sånn omtrent.

"ca177,23 sånn omtrent"  

Ja, det var da et grovt overslag hahaha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.