Gå til innhold
  • Bli medlem

Identifisere ryggsekk


Domino

Anbefalte innlegg

Jeg har en ryggsekk av "Recon Pack-typen". Hvordan ser jeg om den er produsert av Norrøna eller Cato Ringstad? Jeg har ikke funnet noe produsentnavn på sekken. Det står Norrøna på bryststroppen, men det trenger vel nødvendigvis ikke bety noe. Spesielt siden det står opp ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 22/04/2017 den 17.49, Domino skrev:

Jeg har en ryggsekk av "Recon Pack-typen". Hvordan ser jeg om den er produsert av Norrøna eller Cato Ringstad? Jeg har ikke funnet noe produsentnavn på sekken. Det står Norrøna på bryststroppen, men det trenger vel nødvendigvis ikke bety noe. Spesielt siden det står opp ned...

Jeg har en Para Ranger fra Norrøna. På denne er det brodert inn en Norrøna-logo på topplokket. Når jeg sjekker Norrøna sine sider så har Recon Pack det samme lokket: https://www.norrona.com/nb-NO/produkter/recon/recon-synkroflex-pack-125l/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste merkingen jeg kan finne på min sekk er en lapp på innsiden med skjold og et militært modellnummer. Sekken er militært overskuddsmateriell. Men jeg så det sto et sted at Norrønasekkene hadde D-formede ringer på skulderstroppene mens CR hadde firkantede ringer. Og begge har visst levert ensfargede grønne sekker. Skal sjekke ringene etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene på skulderstroppene er D-formede. Og remmene rundt omkring er av syntetisk materiale, og ikke bomull som CR visstnok har brukt. Da konkluderer jeg (i mangel av mer info) med at sekken min er produsert av Norrøna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner veldig på min 1.-generasjons Recon pack fra tidlig 90-tall. Og min er Norrøna-produsert. Tror de var de eneste på den tida. Problemet er at jeg ikke vet hvordan Ringstad sine så ut, og om de første fra dem var lik Norrøna sin første generasjon. Min har overhodet ingen fabrikkmerking, men er handlet direkte fra Norrøna. Så den er jeg trygg på er Norrøna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg nevnte jo bryststroppen i første innlegget. Men da den bare er tredd inn i skulderstroppen kunne den jo i verste fall ikke høre til sekken. Men da er det en tidlig Recon Pack? Det lever jeg i så fall (selvfølgelig) godt med! Jeg har ikke båret mer enn 20 kg med denne sekken, men det var iallfall problemfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne var skremmende lik storsekken vi hadde på skjold i 2.bn. Det var Cato Ringstad og ikke Norrøna. Ringstadsekkene vi hadde var ikke i kammo men samme farge du har i bildene dine. Det nummeret i bildene skal være forsvarsmateriellnummer. Jeg er redd 09 står for produsert i 09 og da er det Ringstadsekk du har.

 

ett tips er å høre på milforum, de er over gjennomsnittet glad i forsvarsmatriell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er innfestinga av sidelommene? Bæresystemet er kliss likt min. Og det er definitivt en 1.-generasjon fra Norrøna, men jeg vet ikke om bæresystemet er likt på senere sekker, med eventuelt andre løsninger på andre ting. Så om det betyr at denne er av samme generasjon som min, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.