Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposer


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Jeg har sikret meg mer enn godt nok på sovepose fronten. Det må bli noen turer for å prøve dem ut. Nå står telt nr. 2 øverst på lista.

2017 Mountain Equipment Helium 600 (700 Fillpower, T-limit -8)

 

me_hellium_400_cosmos.jpg

Rab Summit 800 (Fillpower 650, Rab Sleep limit -15) Føles utrolig fluffy og bra loft, selv om det "bare" er 650 fp) Har holdt meg varm ned i -9 så langt.

 

summit_800_qsm_39_flat_1.jpg

Endret av Turlyst
Slettet Rab Neutrino 400
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Ja, nå er det bare å komme seg ut :) Har en del turer jeg skal på, må bare få de inn i tidsskjemaet. Ser lysere ut i år enn på lenge :)

Bor på: Se melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

N+1 er fornuftig det 😀

Jeg har sett her på forumet at noen samler på telt, andre primuser, eller fiskestenger etc. Jeg hadde klart meg med 600 gram og 800 gram dunpose. Fikk en 30% rabattkode. Nå har jeg soveposer for laaaang tid fremover. 400 gram dunpose er det mest fornuftige kjøp.

Flere her har to eller flere soveposer, i hvert fall de som praktiserer helårs friluftsliv i telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

2017 Rab Neutrino 400 ble levert inn da emballasjen var skadet ved mottakelse i butikk. Den var kun emballert i plast, og det var huller i transportemballasjen, samt originalplasten fra Rab. Den bar også preg av å ha ligget klemt. Til meg sa Fjellsport at den sendes i eske. Jeg ville ikke ta i mot et produkt i en slik forfatning. Mulig soveposen ikke var skadet, men hvordan kan jeg vite det uten å åpne opp. Det var synd da jeg kunne tenkt meg denne soveposen. I tillegg tok det 5 dager fra bestilling til mottak i post i butikk - likner ikke Fjellsport.

Skal jeg kjøpe ny, eller holder det med de to jeg har? Blir Mountain Equipment Helium 600 alt for varm om sommeren, selv med åpen glidelås? Hvis jeg kjøper ny hos Fjellsport blir det henting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, JanRH skrev:

Skal jeg kjøpe ny, eller holder det med de to jeg har?

Da var vi igjen inne på formelen N+1 vel ?
Jeg får plass til ihvertfall 2 flasker rødvin mer i sekken etter at jeg kjøpte en Warmpeace 300 til sommerbruk.
Samt at sekken ikke blir tyngre enn når jeg har brukt min gamle 3 sesongspose.
Alt ligger an til at det blir en bra sommer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
10 minutter siden, tubbs skrev:

Da var vi igjen inne på formelen N+1 vel ?
Jeg får plass til ihvertfall 2 flasker rødvin mer i sekken etter at jeg kjøpte en Warmpeace 300 til sommerbruk.
Samt at sekken ikke blir tyngre enn når jeg har brukt min gamle 3 sesongspose.
Alt ligger an til at det blir en bra sommer. 😊

He-he.....enig i N+1. Da har jeg frigjort 3300 kr til teltkjøp. Jeg tar med Jæger når jeg må pakke lett og øl/vin når jeg skal på fototurer med fast base.

Jeg får åpne opp glidelåsen på varmere dager, ev. bruke den som dyne. Kanskje jeg kan ta med ett par flasker isvann fra elva i soveposen (motsatt av varmeflaske)

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.