Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski til tung dame?


TerjeH

Anbefalte innlegg

En kjenning av meg (dame) er 95kg og 174 høy. Hun trenger ski som er egnet i løype men også til vandring i terrenget. Hun vil ha stålkant.

Har sett på Åsnes Liv Arnesen og Åsnes Amundsen. Disse skiene er vel laget for at man skal kunne gå med litt vekt på dem uten at de blir for lite spenn (og dårlig gli)? Siden skiene skal brukes i turløyper er vel Cecilie Skog/Nansen ute.

Noen råd om hvilke ski som vil være egnet når målet er lettgådde ski som kan brukes i terreng og løype, og som har spenn nok for en tung dame, men heller ikke har så kraftig spenn at de blir uregjerlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Eg har både Amundsen og Nansen. Eg tenkjer at Amundsen kan kreve litt trøkk av beina, noko som gjerne krev litt skiteknikk. Det er ikkje nødvendigvis nok berre med litt tyngde, då det handlar om på kva stad smørelomma sist "flatar ut“. 

Så dersom valget står mellom dei to, ville eg gått for Liv, som skal vere hakket mjukare og av dette meir manøvrerbar. 

Elles kan det jo være ein ide å sjå på nokre av Fischer sine ski? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.