Gå til innhold
  • Bli medlem

Bil vei helt/nesten frem til teltplass


Sten-aage

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kjenner til noen fine fiskevann hvor mann helst kan kjøre helt til teltplass. Dette skal være weekend tur.  Helst ett stykke fra hytter og andre folk. Må være på sør/øst landet. Har sett på Trillemarka og Finnemarka, men har forstått at man ikke får kjøre bil inn i området. 

Takker  for svar. 

Sten Aage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På ‎19‎.‎04‎.‎2017 den 18.53, Sten-aage skrev:

Jeg lurer på om noen kjenner til noen fine fiskevann hvor mann helst kan kjøre helt til teltplass. Dette skal være weekend tur.  Helst ett stykke fra hytter og andre folk. Må være på sør/øst landet. Har sett på Trillemarka og Finnemarka, men har forstått at man ikke får kjøre bil inn i området. 

Takker  for svar. 

Sten Aage 

Tja, du kan jo kjøre opp til Kalhovd og kjøre over dammen på veien mot Gvepseborg.  Der er det mange fine muligheter både til å oppleve fin natur, til å telte og plukke en eller to ørreter. 

Men om du skal dra nå er det kanskje ikke dette det helt store forslaget.  Likevel, arkiver det og ta turen en gang i juni.

Et annet tips, kanskje det også i tidligste laget er å dra til Tverrvatnet 529 i Siljan.  På oversiden av Mykle.  Sjekk kartet på Godtur.no .  For å komme dit må du betale kr 150 og da får du nøkkel til bomvei, noe som begrenser trafikk.  Der går veien ganske nær vannet og det er minst to fine teltplasser, en med det samme duk kommer til vannet og en et par hundre meter litt lenger fremme.  Den fortrekker jeg, men adkomsten dit kan være litt problematisk om du har problemer med å gå.  Båt er det også, om du er førstemann. 

Men ta en telefon til  Ekeberg Auto  35 94 12 32 kan de svare.  

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på denne, her vet jeg veien går så å si i kanten av vannet og sikkert noen fine steder å telte, og det er om ikke i Trillemarka naturreservat i alle fall i det området. https://www.inatur.no/fiske/51ef9f2de4b03e53c0ad95ee. Men hvordan det er med andre folk og hytter ( kartet viser mye hytter i nordenden av Slokovatnet men ser bedre ut i andre enden) hvor mye man merker det tør jeg ikke si noe om, men jeg har aldri sett kjempemye folk der.

Av andre områder, tja ..det er alltids Varaldskogen. Der er flere fiskevann rett ved veien, også gapahuker og koier man kan benytte om man ønsker. Muligens mer folk i dette området. https://www.inatur.no/fiske/50f3ee11e4b0a76bd875d209   

obs. med forbehold om at jeg er ingen stor fisker så jeg tør ikke si noe om det er _bra_fiske. 

13726618_10157151478380317_6846070468357158191_n.jpg13782159_10157151474120317_3956509231389457031_n.jpg
Bilder fra Fjørsjøen Varaldskogen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også følge opp @Tom42 sitt forslag om siljan/mykle. Øst for mykle kommer du over til lardalskogene som er hjemmeområdet mitt :) Hvis du kjører videre inn mot Lardal fra mykle siden så kommer du også til fine områder og vann som raudberen og kopa, begge populære fritidsområder.
Du kan også kjøre inn fra lardal siden. Søk opp "borgen ski arena" og sjekk norgeskart.no. Her er det en bommet vei som stort sett åpner rett etter 17 mai. Oppover denne veien er den uendelig mange muligheter og kort avstand til mange fine områder og vann. Svartangen er et relativt stort vann med mange muligheter, det er både tryte og ørret der noe som forøvrig gjelder de fleste vannene i lardalskogene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordstulvannet på søndre Blefjell kan du nesten kjøre til, 200 meter å gå. Øksne / Kolsjø på veien mellom Kongsberg og Notodden er fiskevann med både teltplasser og bilvei helt fram. Buvannet / Buvasskoia på Ringerike gir også gode muligheter til fiske.

Skitt fiske!

Eirik W

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på tur 12. mai, og har da tenkt oss til Siljan og Mykle (så lenge isen har gått) 

dette er et alternativ, så har du Ravalsjø vest for skrim (kjører fra Kongsberg siden, forbi Heistadmoen militærleir.

der har jeg hvert mye, mange fine teltplasser, du kan f.eks gå på vei ca 1km nordover fra parkering

da kommer du til fagervann som har ørret og Røie, samme i Ravalsjø har du kano er Ravalsjø et godt valg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fin plass ved Vågskardvatnet i Gausdal vestfjell. Litt humpete småvei fra "hovedeveien" ned til en bru. Rett over brua og inn på høyre plassen er det en finfin campplass. I området opp dit er det også mange fine steder å stoppe og fiske rett ved veien, sikkert kurant å telte mange andre plasser også i området, men der kommer man iltt uttafor gjennomfartsveien. Men folketomt er det jo ikke der heller (men da vi var der var det noen andre som campa litt her og der i området rundt, men likevel ikke helt oppå oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.