Gå til innhold
  • Bli medlem

Hytte til hytte Rondane


pilskog9@hotmail.com

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Annonse

Dette er en helgetur, og du var kanskje ute etter flere hytter? Men jeg syns Rondavassbu (hytte) til Bjørnhollia (hytte) er en veldig fin tur. Gå fra Rondavassbu opp til Rondeslottet, ned Langlaupdalen og rundt til Bjørnhollia. På Rondeslottet har man utrolig fin utsikt om ikke tåka er der. Nede i dalen er det fine elver å bade i før man begynner å svinge rundt til Bjørnhollia. Dagen etter kan man gå tilbake til Rondevassbu og/eller parkeringen via Illmanndalen. Kan være litt mye folk på Rondeslottet i sesong, men ikke så mye folk ellers på rutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på Rondane i 6 dager, gikk da fra Hjerkinn til Grimsdalshytta, så til Dørålseter, deretter til Rondvassbu og avslutta på Bjørnhollia før vi vendte nesa ned tilbake til Hjerlinn og bilene. Det er veldig fint der, men endel av terrenget er ganske krevende. Kommer an på hvor vant man er til å gå på fjellet, men det er en tur som er å anbefale:)

Endret av Mizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ihvertfall anbefale disse to strekningene:

  • Dørålseter - Storesmeden - Rondvassbu (9t)
  • Bjørnholia - Høgronden - Dørålseter (10t)

Hvis du sliter med høydeskrekk når du går nedover, så hadde jeg gått den siste turen motsatt vei. For meg som har høydeskrekk på veien opp, så fungerte dette veldig bra.

Når jeg gikk der på noen knallfine dager for rundt 20 år siden, så var det knapt en sjel å se hele dagen, selv om hyttene var stappfulle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.