Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2-manns helårstelt


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, JanRH skrev:

@VandrefalkenTakker for innspillene! Jeg kjenner ikke Keb Dome og Abisko Dome godt nok til å komme med noe konstruktivt. Fjellreven satser hardt på nye telt og flere av modellene ser meget bra ut - godt med plass og topp takhøyde. Keb Dome er vel heller litt tyngre enn Staika? Usikkerheten min er hvor holdbare de er. På papiret har de topp materialer så det skal ikke være et problem. 

Keb teltene har jeg ikke personlig erfaring med, annet enn hva jeg leser og ser; men har hatt Abisko Dome 2 en god stund nå, på mer enn nok turer i variert vært til å ha full tillitt til teltet. Igjen, har ikke hatt det i veldig tung snø; men så langt har jeg ikke hatt noen bemerkninger, verken på om jeg "stoler" på teltet eller skader etc. Og ikke undervurder størrelsen, det er KJEMPESTORT (Dome 2) for 1 person. Har et Abisko Lite 1 i tillegg; samme gjennomførelse av materialer og design. Fjällräven har mye smarte løsninger synes jeg. Deres Abisko telt har sterkere duk enn teltene i rød kategori hos Hilleberg (her må man se på hva den faktise bruddstyrken er og ikke bare ta Denier som Denier, uten videre). Personlig er jeg fan av bunnduker; så det har jeg på begge. Men det er også smak og behag. :) Har brukt Dome 2 uten bunnduk noen ganger før jeg fikk den, på fuktig bakke uten at jeg merket noe konsensproblemer av den grunn. Måtte bare slenge det med i diskusjonen! :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
1 minutt siden, JanRH skrev:

@VandrefalkenTakker for innspillene! Jeg kjenner ikke Keb Dome og Abisko Dome godt nok til å komme med noe konstruktivt. Fjellreven satser hardt på nye telt og flere av modellene ser meget bra ut - godt med plass og topp takhøyde. Keb Dome er vel heller litt tyngre enn Staika? Usikkerheten min er hvor holdbare de er. På papiret har de topp materialer så det skal ikke være et problem. 

Uten å kjenne til teltene så alt for godt, så kan man vel sammenligne de nye teltene til fjellreven i abisko serien med hullebergs "red label", og fjellrevens keb serie med hillebergs "black label". Keb serien er for de tøffeste forholdene, Abisko teltene er helårstelt som kan brukes til det meste.

Jeg har brukt Fjellreven Abisko shape 3 i stiv kuling, snø og underkjølt regn på hardangervidda, og uten å kunne sammenligne med så alt for mye stod dette virkelig fjellstøtt. Stengene var ikke engang bevegelse i, kun duken som flaffet i vinden. Det er lett å sette opp teltet dønn stramt. Dette tåler storm, men er ikke laget for de mest ekstreme forholdene. Kvaliteten er ihvertfall blandt det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
14 minutter siden, Vandrefalken skrev:

Keb teltene har jeg ikke personlig erfaring med, annet enn hva jeg leser og ser; men har hatt Abisko Dome 2 en god stund nå, på mer enn nok turer i variert vært til å ha full tillitt til teltet. Igjen, har ikke hatt det i veldig tung snø; men så langt har jeg ikke hatt noen bemerkninger, verken på om jeg "stoler" på teltet eller skader etc. Og ikke undervurder størrelsen, det er KJEMPESTORT (Dome 2) for 1 person. Har et Abisko Lite 1 i tillegg; samme gjennomførelse av materialer og design. Fjällräven har mye smarte løsninger synes jeg. Deres Abisko telt har sterkere duk enn teltene i rød kategori hos Hilleberg (her må man se på hva den faktise bruddstyrken er og ikke bare ta Denier som Denier, uten videre). Personlig er jeg fan av bunnduker; så det har jeg på begge. Men det er også smak og behag. :) Har brukt Dome 2 uten bunnduk noen ganger før jeg fikk den, på fuktig bakke uten at jeg merket noe konsensproblemer av den grunn. Måtte bare slenge det med i diskusjonen! :) Lykke til!

Du kom meg i forkjøpet ;)

Så duken til Abisko er sterkere enn "Red Label" duken fra Hilleberg? Husker bruddstyrken på de forskjellige?

Helsport SuperLight har jeg intrykk av at er en del svakere, og stiller en klasse under disse teltene i styrke, og vekt forsåvidt.

Vet du om det er forskjell i bruddstyrke på duken i Keb og "Black Label"?

Har forøvrig sett youtuben din om Abisko dome 👍 Takk :)

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mareng skrev:

Du kom meg i forkjøpet ;)

Så duken til Abisko er sterkere enn "Red Label" duken fra Hilleberg? Husker bruddstyrken på de forskjellige?

Helsport SuperLight har jeg intrykk av at er en del svakere, og stiller en klasse under disse teltene i styrke, og vekt forsåvidt.

Vet du om det er forskjell i bruddstyrke på duken i Keb og "Black Label"?

Har forøvrig sett youtuben din om Abisko dome 1f44d.png Takk :)

Bare bra med flere perspektiver og erfaring! :D Hehe.

Om jeg husker rett så har "red label" (kerlon 1200) 12kg bruddstyrke, mens Abisko serien har 15kg. Dog, med en liten forskjell. Abisko og Keb serien har 20D/40D på hoved delen av ytterduken (9kg og 15kg bruddstyrke), men har forsterkninger langs kanter etc på 40D/70D på først og sistnevnte; da områder hvor sjangsen for slitasjer er størst. Har ikke alle tallene i hodet, men for å si det enkelt; begge to lager kjempe gode duker, med høy styrke over de fleste andre leverandører. Også på gulvet. I tillegg er de også beregnet (pun intended) på nordisk vær; som f.eks mye regn og vind. Det liker jeg.

"Ytterteltet er sydd i Fjällrävens nye tekniske TripleRip-nylon, og en innovativ konstruksjon som kombinerer to ulike materialvekter – 20 denier øverst og 40 denier nederst der slitasjen er mest intens – gir førsteklasses styrke til tross for den lave vekten."

Uten at jeg kan sitere nå direkte så lurer jeg på om ikke Dome 2 også bruker 10mm påler, kontra 9mm på Red Label.

Småting, men du spurte. :P

En av tingene som drar med mot Fjällräven er dog designløsninger de benytter ved ventilasjon etc og smådetaljer; men også støy/lyd fra teltet. Hilleberg bruker mye metall glidelåser etc som lett lager lyd om det blåser. Jeg har hatt netter i Hilleberg telt som jeg så absolutt ikke vil ha igjen. xD Hehe. Ikke synes jeg det har vært like mye lyd i duken heller fra FjR teltene, men hvem vet. Har ikke hatt noe problemer med glidelåslyder eller andre ting som skaper uro i hvert fall. Dette var et av de største turn-off'ene med Soulo'en for min del. :P

Kerlon 1000 har 8kg (som regel på gul serie)

Kerlon 1800 og 2000 som Black bruker er 18kg og 20kg.

Hva Keb er husker jeg ikke på stående fot; men la merke til disse detaljene først når jeg fikk en telt-bok med ett av kjøpene for lenge siden.

 

Helsport Reinsfjell f.eks har jeg lenge hatt lyst til å prøve men lommeboka.. hehe.

 

Endret av Vandrefalken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
8 timer siden, Vandrefalken skrev:

Om jeg husker rett så har "red label" (kerlon 1200) 12kg bruddstyrke, mens Abisko serien har 15kg. Dog, med en liten forskjell. Abisko og Keb serien har 20D/40D på hoved delen av ytterduken (9kg og 15kg bruddstyrke), men har forsterkninger langs kanter etc på 40D/70D på først og sistnevnte; da områder hvor sjangsen for slitasjer er størst.

:P

 

 

Så egentlig er det slik at hovedduken på Red Label har større rivestyrke enn Abisko, mens Abisko har større rivestyrke langs kantene

EDIT: Svaret er ja, fant tall på det. Det er muligens grunnen til at fjellreven nå lager telt som ligner på hilleberg sine, til en lavere vekt.

IMG_0119.thumb.PNG.256ea273afc200f43ed9584f346246b5.PNG

IMG_0120.thumb.PNG.b90faf7b3717e0a4278c4517554c33a2.PNG

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keb og Abisko kan jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg hadde forgjengeren, Akka dome, som var et fantastisk telt. Det ble solgt til en fjellforumerer for et par(?) år siden, noe jeg av og til angrer litt på, men vekten var litt høy til å dra på tur alene med. Det hadde innvendige stangkanaler, som kunne gjøre det litt plundrete å få inn stengene, noe jeg ser de har endret på Abisko/Keb.

Kanskje nåværende eier har innspill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Humbug skrev:

Keb og Abisko kan jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg hadde forgjengeren, Akka dome, som var et fantastisk telt. Det ble solgt til en fjellforumerer for et par(?) år siden, noe jeg av og til angrer litt på, men vekten var litt høy til å dra på tur alene med. Det hadde innvendige stangkanaler, som kunne gjøre det litt plundrete å få inn stengene, noe jeg ser de har endret på Abisko/Keb.

Kanskje nåværende eier har innspill?

Du har for så vidt rett i at den kan være "litt høy" når man er alene, selv nå på rett rundt 3kg (+ evnt bunnduk); men for min del spørs det mer hvor lenge jeg skal være borte. Snakker vi én natt så er det litt bortkastet vekt. Men straks dagene øker, og om man trenger "camp" i vær, forhold eller som utgangspunkt for turer og fiske i området så er det helt fantastisk! :) Har til og med kneppet bort deler av innerteltet på det værste og hatt folk på små turstoler/underlag i teltet for kosen sin skyld. Hehe. :D 

Man må fremdeles før de 3 stengene inn fra ene siden mot midten, som er åpen, og inn i stangkanal på motsatt side. De er fargekodet, og når man har prøvd ett par ganger går det veldig fint, selv alene. :) Det største å komme over var selve "løftet" når man skal reise teltet med første stanga når alle er på plass. Men så lenge man stoler på teltet og gjør ting riktig så er det ikke noe problem! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jeg mottok staika så satte jeg det opp alene 3 ganger for å trene på det. Siste gangen gikk det på 6min20sek fra helt nedpakket i pose med alt til jeg satte meg inn med alle barduner satt opp.Dette var i finvær. 4.gang var på fjellet i 10m/s vind og med hansker/votter. Brukte noen flere minutter pga uøvde fingre 😂 Og full bardunering da jeg måtte forsnkre det. Snøpluggene lagde litt problemer. Allikevel så går det raskt å få det opp med litt trening selv helt alene. Det er særlig klipssystemet som gjør at dette er enkelt selv med votter/hansker for en som er alene. Er man to stk så tipper jeg dette er oppe ila 3-4 minutter fra fullt nedpakket til delvis bardunert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
På 17.4.2017 den 16.36, JanRH skrev:

Trenger nytt telt da jeg kun har ett telt (Ringstind 2). Har kikket på følgende modeller:

  1. Hilleberg Kaitum 2 (rødt) http://no.hilleberg.com/EN/tent/red-label-tents/kaitum-2/
  2. Helsport Reinsfjell 2 Xtrem 2 (rødt/gult) http://www.helsport.no/reinsfjell-x-trem
  3. Helsport Renisfjell 2 Pro (grønt) http://www.helsport.no/reinsfjell-pro
  4. Hilleberg Allak (rødt) http://no.hilleberg.com/EN/tent/red-label-tents/allak/

Fortsatt usikker på tunnel eller selvstående kuppeltelt. Kaitum 2 har rette endevegger og bra innvendig rom, mens kuppel er mindre utsatt for skiftende vindretning, samt lettere å plassere på dårlig underlag. Ang. kuppel er jeg litt usikker på sovepose subb i fot og hodeende, men har lest tråder her hvor det ikke har vært noe problem. Til vandreturer på 4-7 dager tar jeg nok med Ringstind 2 for å spare en drøy kilo vekt. 

Hilleberg Staika er også aktuelt.

Frisport Yaranga Light kan du se på også. Svært lette telt, og i følge mail jeg har fått av de er teltene velprøvd vinterstid på Finse og Svalbard, og klarer det uten problemer.

EDIT: Men jeg synes luftingen på teltet muligens ser litt kjip ut, men har aldri sovet i ett selv.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 17.55, Mareng skrev:

Frisport Yaranga Light kan du se på også. Svært lette telt, og i følge mail jeg har fått av de er teltene velprøvd vinterstid på Finse og Svalbard, og klarer det uten problemer.

EDIT: Men jeg synes luftingen på teltet muligens ser litt kjip ut, men har aldri sovet i ett selv.

Frisport Yaranga light på vinterstid på Finse og Svalbard? Hm.... 

Eg har sansen for Yarangaen, men utfra mi kjennskap til teltet (begrensa til å hjelpe turkamerat med oppsett og vekking av neste isbjørnvakt) er eg usikker på om eg ville gått for det vinterstid i eksponerte områder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
38 minutter siden, Tessatroll skrev:

Frisport Yaranga light på vinterstid på Finse og Svalbard? Hm.... 

Eg har sansen for Yarangaen, men utfra mi kjennskap til teltet (begrensa til å hjelpe turkamerat med oppsett og vekking av neste isbjørnvakt) er eg usikker på om eg ville gått for det vinterstid i eksponerte områder 

Jeg har ikke sett set i praksis selv, men her er hva jeg fikk som svar da jeg spurte om rivestyrken på duken:

IMG_0122.thumb.PNG.63e583083a166b83ec10447e2b71c73c.PNG

Men siden du har ihvertfall noe kjennskap til teltet: Vet du noe om hvor god ventilasjon (kondens) det er på teltet? Ventilene ser litt små ut. Sett bort fra der ser teltet bra ut, og vekten er svært fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mareng skrev:

Jeg har ikke sett set i praksis selv, men her er hva jeg fikk som svar da jeg spurte om rivestyrken på duken:

IMG_0122.thumb.PNG.63e583083a166b83ec10447e2b71c73c.PNG

Men siden du har ihvertfall noe kjennskap til teltet: Vet du noe om hvor god ventilasjon (kondens) det er på teltet? Ventilene ser litt små ut. Sett bort fra der ser teltet bra ut, og vekten er svært fin :)

Nei eg har ingen kjennskap til ventilasjon i teltet :) ser ut som det er vanleg høg og låg ventil i endane ut frå bilete? 

Teltet er verkeleg bra med omsyn til vekt og storleik, eit komfortabelt telt for få kg. 

Men eg ville ikkje tenkt at eg skulle bruke det vinterstid i eksponert terreng. I skogen ville eg ikkje stussa. 

Om det dei eigentleg meinar i teksten over er "Finse vinterstid og Svalbard og Alaska i barmarksesong" kan eg forstå det. På Finse har du retrettmoglegheiter.

Testinga på Svalbard kan sjølsagt ha vore gjort av fleire, men tipper det kanskje var ho som eg reiste saman med. Ho hadde det til testing under ein tolvdagers fottur på Prins Karls Forland der. 

FB_IMG_1492752211602.jpg

FB_IMG_1492752167374.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Turlyst

Jeg liker dette teltet https://xxl.no/helsport-reinsfjell-2-tomannstelt/p/1113473_1_style krever liten plass og lett å sette opp. Vente til neste 25 % på XXL. Ser på nett at @Bjarne H.S.og @whistlerhar mange fine bilder av SL-versjonen.

Er det bredt nok, dvs. liggelengde? Soveposen har liggelengde på 195cm. Vil unngå å ha soveposen inntil duken.

9050641530910_1113473_126617_jpg.jpg

Hilleberg Staika og Hilleberg Kaitum er ikke ute av mine vurderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2017 den 19.16, JanRH skrev:

Jeg liker dette teltet https://xxl.no/helsport-reinsfjell-2-tomannstelt/p/1113473_1_style krever liten plass og lett å sette opp. Vente til neste 25 % på XXL. Ser på nett at @Bjarne H.S.og @whistlerhar mange fine bilder av SL-versjonen.

Er det bredt nok, dvs. liggelengde? Soveposen har liggelengde på 195cm. Vil unngå å ha soveposen inntil duken.

9050641530910_1113473_126617_jpg.jpg

Hilleberg Staika og Hilleberg Kaitum er ikke ute av mine vurderinger.

Liggelengden er mer en god nok for meg på 190 :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg er "bare" 181 cm 8)

Staika vs Reinsfjell - begge teltene er meget bra. Det er en stor prisforskjell, så Reinsfjell 2 Pro duger til meg og mitt behov. Jeg kjøper det ikke til full pris, men 25 % på XXL.

  • Staika 10895 x 20% = 8 716 kr
  • Reinsfjell Pro 5999 x 25% =  4 499 kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/17/2017 at 9:20 PM, Nimrad said:

Har du vurdert noe fra Pro-serien til Helsport? Min påstand er at disse holder lenge til veldig mye av vinterturer så lenge du ikke har tenkt å gå sydpolen på tvers(for å sette det på spissen). De bruker nøyaktig samme duk som ekstrem-serien, men har ikke stormmatter og ikke mulighet for doble stenger. Barduneringen er også noe annerledes. Jeg har sendt forespørsel til Helsport selv for å sjekke hvor tykke stenger de bruker. Er det 10 mm tenker jeg meg ikke om 2 ganger. Er det 9 mm så blir det litt mer undersøking før jeg bestemmer meg. (Har tenkt å bytte fra Hilleberg Keron til Helsport Lofoten Pro.)

Da er Keron ute for salg og jeg har fått svar fra Helsport. Lofoten Pro Camp skal kjøpes med 9mm stenger(som følger med) og med et ekstra sett 10,25mm som kunne bestilles fra service-avdelingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nimrad skrev:

Da er Keron ute for salg og jeg har fått svar fra Helsport. Lofoten Pro Camp skal kjøpes med 9mm stenger(som følger med) og med et ekstra sett 10,25mm som kunne bestilles fra service-avdelingen.

Kan godt være du kan få 9mm stenger til Keronet også forsåvidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke helt on-point, siden du ser ut til å ha bestemt deg for Staika eller Reinsfjell Pro, men når vi snakker om små, lette vintertelt:

Noen som har erfaringer med Hilleberg Jannu? Har lest en del bra om det på internett... for meg ser det ut som et telt som vil tåle snølast og vind fra flere retninger like bra som Staika og Reinsfjell pro. Veier nesten 1 kg mindre enn Staika.

Noen som har testa dette teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen oppgraderte teltet for 2 år siden, fra et Helsport Romsdalshorn 3 Camp til et Nigor WikiUp 4. WikiUp er et pyramide telt med stang i senter, men det har også hempe på utsiden slik at man kan henge det opp etter et tre for å spare vekt og bedre kunne utnytte arealet inne i teltet. Helsport teltet veier rundt 4 kg om jeg ikke husker feil, mens WikiUp'en veier 2.5 med stang, og det er mye bedre plass. Å kalle det et 4-manns telt er etter min mening å dra det langt, vi er to og har nok plass til å ha sekkene inne i innerteltet samt å pakke ut ofte brukt utstyr som klær i forskjellige varianter. Teltet er kvadratisk med et avskåret hjørne i innerteltet som fungerer som yttertelt uten bunn, der man har plass til sko mm. Arealet er oppgitt til 290 x 290 cm, men dette er ikke helt reelt da veggene skrår inn mot midten. Jeg er 197 cm lang og ligger fint så lenge jeg ikke ligger helt ute til en av sidene. Veldig enkel montering, innertelt og yttertelt kan festes på samme plugg samt at ytterteltet festes til innertelt med låser ala de som er på vanntette pakkposer med rullelukking i toppen. Duken er så tynn at jeg regnet med vi kom til å lage hull i den på første turen, men nå har vi tilsammen ca. 30 døgn uten skader, så den er mer soild enn det man får inntrykk av. Det er også god lufting i teltet da den øverste halvdelen av innerteltet er myggnetting. Man kan også bruke kun innertelt hvis vær/temperatur er bra og man vil sove mer "ute".

https://www.nigor.eu/tents/4-or-more/wickiup-4-set-with-full-size-room.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Truant76 skrev:

Jeg og fruen oppgraderte teltet for 2 år siden, fra et Helsport Romsdalshorn 3 Camp til et Nigor WikiUp 4. WikiUp er et pyramide telt med stang i senter, men det har også hempe på utsiden slik at man kan henge det opp etter et tre for å spare vekt og bedre kunne utnytte arealet inne i teltet. Helsport teltet veier rundt 4 kg om jeg ikke husker feil, mens WikiUp'en veier 2.5 med stang, og det er mye bedre plass. Å kalle det et 4-manns telt er etter min mening å dra det langt, vi er to og har nok plass til å ha sekkene inne i innerteltet samt å pakke ut ofte brukt utstyr som klær i forskjellige varianter. Teltet er kvadratisk med et avskåret hjørne i innerteltet som fungerer som yttertelt uten bunn, der man har plass til sko mm. Arealet er oppgitt til 290 x 290 cm, men dette er ikke helt reelt da veggene skrår inn mot midten. Jeg er 197 cm lang og ligger fint så lenge jeg ikke ligger helt ute til en av sidene. Veldig enkel montering, innertelt og yttertelt kan festes på samme plugg samt at ytterteltet festes til innertelt med låser ala de som er på vanntette pakkposer med rullelukking i toppen. Duken er så tynn at jeg regnet med vi kom til å lage hull i den på første turen, men nå har vi tilsammen ca. 30 døgn uten skader, så den er mer soild enn det man får inntrykk av. Det er også god lufting i teltet da den øverste halvdelen av innerteltet er myggnetting. Man kan også bruke kun innertelt hvis vær/temperatur er bra og man vil sove mer "ute".

https://www.nigor.eu/tents/4-or-more/wickiup-4-set-with-full-size-room.html

 

 

Se der ja! Litt sånn ala Tentipi sitt 2 manns-telt, bare litt annerledes løsning. Dette/disse må jeg se mer på! :D Takk for tips! (selv om lommeboka hater meg xD)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/8/2017 den 22.37, Vandrefalken skrev:

Se der ja! Litt sånn ala Tentipi sitt 2 manns-telt, bare litt annerledes løsning. Dette/disse må jeg se mer på! :D Takk for tips! (selv om lommeboka hater meg xD)

Jeg fant ikke noe vekt på Tentipien, men den ser som du sier ganske lik ut, og ut ifra bildene ser den hakket mer robust ut enn Nigor også. 

Nå husker jeg ikke detaljene, men jeg mener vår 4-manns versjon kom på ca. 7000,- inkl. moms. Bestillte da fra eureka europe; http://www.eurekaeurope.com/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, kmgrime skrev:

@JanRH http://lillehammersport.no/produkter/tur-og-fjell/telt/helsport-telt-lillehammer/pro/helsport-reinsfjell-2/

 

Jeg er 190cm å butter ikke med vinterposen (Helsport Tempelfjorden) slik at det blir fukt på posen. Uansett veldig fornøyd. :)

Lykke til!

Takk @kmgrimeFlott at du på 190 ikke butter :) Venter bare på en god XXL-pris. Det blir Reinsfjell 2 Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Turlyst

Jeg så Helsport Reinsfjell 2 Superlight oppslått på XXL i Tønsberg - NYDELIG telt. Ikke et helårstelt, men en erstatning for Ringstind 2.

Nytt av året er pluggfeste på sidene, nede ved fot-og hodeenden. I tillegg til bardunfestet over har man pluggfeste ved bakken. Det bør sikre ingen kontakt mellom inner-og ytterduken. Reinsfjell Pro 2 og 3 har fått samme pluggfestet, opplyste Helsport til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.