Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjollstilfjells

Anbefalte innlegg

Hei fjellfolk!

Skal ha meg nytt telt til meg og hunden, gjerne under 2 kg. Har veldig lyst på kuppel, men er også intressert i at forteltet skal være grei størrelse. Type hilleberg etnan er uaktuelt. Trenger ikke være mer en 3sesong da jeg har vintertelt. 

Del gjerne erfaringer med solo telt

Fordeler/ulemper. 

Pris er ikke så veldig nøye😊

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ha telt til samme bruk for en del år siden. Etter mye lesing på nett så endte jeg opp med Big Agnes Copper Spur UL2. Ville ha et selvstående telt med bra takhøyde og 2 fortelt. Et telt som jeg bare fant bra omtaler på og både størrelse, vekt og pris var bra. Mitt veier 1,7 kilo men vekt på det har gått ned til 1,4 kilo siden da. 

Jeg har flere telt men det er dette jeg har brukt klart mest. Det er enkelt å sette opp kjapt alene, digg med 2 innganger. Da bruker jeg det ene forteltet til lagring av sekk etc og så ha jeg bare sko og mindre ting i det andre og bruker det som inngang. Er et telt med mye netting i innertelt men jeg synes det har vært digg. Lite kondens og det blir ikke så varmt av sola om morgenen. Tilsvarende vil det være vanskeligere å varme opp med primus hvis det er kjølig. Noen er ikke så glad i slike telt da man normalt setter opp innertelt først og det lufter under duk. Men jeg har ikke hatt noen problemer med det. Kan sette yttertelt først og duk på inntertelt går et stykke opp så,det bllir ikke direkte trekk når man ligger i det. Prismessig er det ikke like gunstig lengre kontra telt her hjemme, når jeg kjøpte var dollar nede på 5 tallet. Kjøpte his campsaver.com. Ofte en 15-20 % kampanje å finne der hvis man følger med over litt tid. De pleier ha gratis frakt til Norge ved kjøp over USD400. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.