Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt tur med hund?


HviteVarde

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ta med hunden for første gang på telt tur i juli, og lurer litt på hva jeg bør tenke på å ta med av utstyr til hunden?.  Har kjøpt inn en jerven fjellduken, mat/vannskåler, også et ligge underlag til den. er det noe mer som trengs?, har lurt litt på å kjøpe inn en quilt til hunden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier ikke noe om hva slags hund det er. Har den bra med pels trenger den ikke noe spesielt vår, sommer og høst. 
Jeg har en frysen strihåret Dachs og han klarer seg fint med jervehiet (uten for) så lenge det er rundt 0 eller varmere. Ellers bruker jeg bare en sammenleggbar nylonskål til mat og vann. Tar lite plass og veier ingenting.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ikke noe problem i Juli. Om du har et slikt "jervehi" som jeg har så er det nok isolasjon i massevis. Min som har forholdsvis lite pels ligger stort sett ikke bare oppå. Om jeg prøver å snurpe igjen når jeg tror det er kjølig åler han seg bare ut ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min golden kryper godt inntil soverposen, og er fornøyd med Fjällrävenjakka over seg. Men det hender også, selv om det er kaldt at hun legger seg helt nedest  i teltet, rett på teltbunnen og sover fornøyd. 

Har også med som @whistler sier et sammenleggbart foringsbeger.  Det er alt.

Jeg pleier også klippe klørne i god tid før turen slik at de får tid til å slipe seg runde og ikke punkterer liggeunderlaget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husky, bruker ikke noe om vår/sommer/høst.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på sammenleggbart foringsbeger før.....😑

Bare å glede seg, for meg så er hund på tur alfa og omega :)

Endret av Kimball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også hvit gjeterhund og har den med på telttur året rundt. Den sover inne i teltet. Vår/sommer/høst har jeg ikke med noe til den annet enn en håndduk, matskål, mat+godbiter og førstehjelpsutstyr. 

På vinteren har jeg med et klipt skumgummiunderlag som er passe størrelse for hunden, og et varmedekke som sjeldent blir brukt men er med som reserve. Da ligger han godt i -15, ofte legger han seg rett på teltduken også uten å orke å bruke liggeunderlaget når det er rundt -5-15. 

Har også på potesokker fra start vinterstid, så det ikke får bygd seg opp is mellom tærne.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tilleggsopplysning: Jeg har langhåret hvit gjeterhund, vil tro at de korthårede kanskje har litt mer behov for varmedekke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ulydige fillebikkjer som jeg ikke kan slippe løs, så jeg har i tillegg med en langline de kan stå i. Isbokser funker veldig fint som lette mat-/vannskåler, tar man med lokket kan man bruke de til å oppbevare maten i også ;) Potesokker og førstehjelpssaker har jeg også med. Om vi sover ute så ligger de rett på bakken, i telt har jeg med et teppe de kan ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.