Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Svaldbard jakke + alternativer?


Terka

Anbefalte innlegg

Ousland utgaven av Norrøna Svalbard GTX jakken har fått gode skussmål. Hva mener folker om dagens utgave? Er den brukandes til lange vinterturer? Slitestyrke ved mye bruk av sekk/skulderstropper på pulkdrag.

Hva er altetnativene? (Nevn gjerne bomullsalternativer også, men trenger ille dra i gang en bomull vs gtx diskusjon. 😊)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Jerven Mountain man uten fôr. Den finnes også med fôr som kanskje egner seg bedre til vinterturer. Jakken er helt vanntett, men har god lufting. Den egner seg godt på vintertur, som på høst og vår. Kanskje noe varm til midt på sommeren. Den har ett ankepunkt og det er at kragen er litt liten slik at en ikke lett får gjemt haken nedi når det er ufyselig vær. 

Jeg har en bomullsanorakk også (Norrøna Svalbard). Nydelig på finværsdager hvor det blåser litt, men helt håpløs i sludd eller konstant snøvær. Da smelter snøen fort på de varmeste delene av deg,og i løpet av natten har du en solid is-jakke. Du får dunket av mesteparten av overflateisen, men jeg ville ikke anbefalt dette som eneste jakke på langtur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har den gamle og har prøvd den nye. Passformmessig var den litt liten i storleiken, i motsetnad til dei fleste andre "særiøse" vinterjakker.

Kan heller ikkje hugse at den hadde stormstropp, og at hetteløysinga mogleg ens var noko enklare? 

Som eit tips dukkar den gamle opp på finn i ny og ne. Hang også att nokre på Endeve sport på Voss sist eg var der, i februar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.