Gå til innhold
  • Bli medlem

Info om spor på garmin gps 64s


ViktorS

Anbefalte innlegg

Har i dag fått laget mitt første "spor" med min garmin gps 64. Men klarer ikke å finne ut hvordan jeg finner info om dette sporet... hastighet, distanse, tid brukt osv osv... hvordan finner jeg dette på selve gps-en?

Og hvordan ordner jeg slik at jeg reverserer sporet når jeg skal hjem igjen, slik at gpsen følger det sporet jeg lagde?

Mye annet småpjusk jeg også trenger litt hjelp til etterhvert, men dette er første pri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Info om selve turen finner du på trippteller. Den bør derfor resettes samtidig som du sletter/lagrer sporet. Dersom du skal ha ut informasjon direkte fra sporet må du gå via pc. 

 

Finn gjeldende spor og  trykk på sporet så skal du få opp trackback som lar deg navigere tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Ja, er informasjonen direkte fra sporet jeg er ute etter. Slik at jeg kan se detaljene. Får vel sveive i gang en edb-maskin og koble opp.

Den triptelleren burde/må vel da også resettes når man starter en ny tur (ett nytt spor) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få ut info som avstand, stigning og høyde på sporet direkte fra gps'en, men desverre ikke noe om tid eller hastighet. Der må du bruke triptelleren.

Sporinfo finner du ved å starte Sporstyrer i Hovedmenyen. Velg Gjeldende spor, deretter Vis Kart. Trykk på Meny-knappen og velg Se på spor.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Joker skrev:

Du kan få ut info som avstand, stigning og høyde på sporet direkte fra gps'en, men desverre ikke noe om tid eller hastighet. Der må du bruke triptelleren.

Sporinfo finner du ved å starte Sporstyrer i Hovedmenyen. Velg Gjeldende spor, deretter Vis Kart. Trykk på Meny-knappen og velg Se på spor.

 

Hei, takk for dette, men har funnet dette allerede:) var bare litt mere info jeg gjerne skulle fått fram når jeg velger "se på spor". Skikkelig start/stopp-tidspunkt, snittfart osv. Men regner med at jeg kan finne denne infoen hvisbjeg kobler gpsen til en datamaskin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.