Gå til innhold
  • Bli medlem

Hadde jeg ikke- - - -


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Hadde jeg i det hele tatt vært på et sted som på bildet ditt, da hadde jeg "daua". Det er jo hyggelig at mange koser seg, men jeg forstår det ikke.. Mange norske pensjonister lever store deler av året i f.eks. Spania. Det var et TV program om denne pensjonistgjengen en gang hvor en konkluderte med at Spania var flott, men det var litt mange spanjoler der. Skal jeg ut og reise blir det storby ferie, framfor alt Wien. Tur til Wien kan sterkt anbefales.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎04‎.‎2017 den 23.10, Tom42 skrev:

Nødrop etter 5 uker i Spania, Benidorm:  Hadde jeg ikke hatt Forumet hadde jeg dæva

58ee9752d10ac_105-22(640x410).jpg.2e64ceb8c7186168b03116f12b514e42.jpg

Huff nå føler jeg meg bad, og at jeg ikke fortjener den sympati som er blitt meg til del.  Selv om det hadde vært enklest for meg, å late som ingenting velger jeg dog å si litt mer enn bare at jeg snart "dævær".  Men denne gangen har vært spesiell her nede på Costa Blancakysten.  Vi drar regelmessig ned her vår og høst, 4 - 6 uker hver gang, av to årsaker, helsemessig gevinst for min kone og at vi er med i en organisasjon. Og vanligvis pleier jeg å navigere ganske godt, slik at det har blitt ganske mange turer i fjellene, som ligger ganske nær. 

Årsaken til at jeg denne gangen snart "dævær" er egentlig selvforskyldt, men like reell.  For i våres har vi vært en del av vertsteamet, noe som også krever stor tilstedeværelse, egentlig større enn jeg regnet med.  Så derfor, har sekken som står ferdig pakket, det er bare å fylle på et par tre liter vann i Camelbaken og smøre en matpakke og dra.  Den står nå og griner i mot meg, for hele tiden har det kommet noe i veien.  

Og jeg som endelig skulle realisere planen om en overnattingstur i en hule. 

Derfor skrev jeg som jeg gjorde.  Og derfor har FF utrolig god å ha. Lese.  Se på bilder.  Og som et godt tillegg, en bok om folk og virke på Hardangervidda.  Og dit skal jeg.  Minst en, kanskje to ganger. 

Men at mitt lille hjertesukk skulle utløse innlegg, falt meg ikke inn, før jeg i dag morges, kl er nå 0441 så alle de flotte kommentarene.  Og da ble jeg ganske flau, ja mer enn bare ganske.

Men, nå har jeg lest innleggene oppdaget at svært mange av de stedene som er nevnt har jeg ennå ikke satt min støvel på.  Og jeg har heller ikke vært i Wien.  Og siden det kommer en høst, har jeg derfor enda noe mer å se frem til - enn å "dæve" på en strand.

I ydmykhet

Tom42

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2017 den 11.13, Tessatroll skrev:

Kva med å vitje Alhambra? Evt ta eit klatrekurs i Albarracin (eller berre klatre/buldre om du klatra frå før). Alt må vere betre enn den mølja der 1f61c.png

I valget mellom klatrekurs og "den mølja der" hadde jeg heller valgt "human avliving"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom42 skrev:

I valget mellom klatrekurs og "den mølja der" hadde jeg heller valgt "human avliving"

Huff då, det var ikkje meininga å fornerme, for meg såg det berre ut som ei frykteleg full badestrand “ei mølje"  av folk, solkrem og varme. Eg er særs dårleg på å handtere det siste. 

Nok ein gong ; beklager. Det var klossete formulert av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tessatroll skrev:

Huff då, det var ikkje meininga å fornerme, for meg såg det berre ut som ei frykteleg full badestrand “ei mølje"  av folk, solkrem og varme. Eg er særs dårleg på å handtere det siste. 

Nok ein gong ; beklager. Det var klossete formulert av meg. 

Å nel.  Du har ingen ting beklage.  Det du skrev var bare morsomt.  "Human avlivning":  en dårlig spøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Martin HJ skrev:

Er sikkert masse steder i Benidorm hvor de selger magisk kald drikke som får hodet til å glemme, tiden til å gå fortere og smilet bredere. Mange nok av de hver dag så vipps er du på Hardangervidda igjen :)

Tror du blander Benidorm med Amsterdam?

 

Det er forøvrig en kunst å kunne gjøre ingenting da. Du kan jo øve deg på det? (For en gangs skyld ikke ment som spøk, og det er vanskeligere enn en skulle tro.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Martin HJ skrev:

Er sikkert masse steder i Benidorm hvor de selger magisk kald drikke som får hodet til å glemme, tiden til å gå fortere og smilet bredere. Mange nok av de hver dag så vipps er du på Hardangervidda igjen :)

Trippellikes

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.