Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompaktkamera til turbruk. Tips?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Jeg er på utkikk etter ett lite kompakt kamera som passer fint i lommen, og er raskt å ta frem for å knipse noen bilder.

Det må være lite (vanlig "digitalkamera" størrelse f.eks.) det må tåle vann/regn, støt/slag og gjerne litt kulde. Om det er lett å slå på og knipse bilde med hansker er det også fint.

Jeg er ingen god eller kresen fotograf, men det må være grei bildekvalitet og det må tåle å ligge i en svett lomme, bli tatt fram i regn og tåle å slenge rundt i sekken.

Noen gode forslag til en ok pris? 😊

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte et slikt http://www.japanphoto.no/olympus-tough-tg-4-sort--lg-1-led#.WOyw9ojyiUk Det er støtsikkert og kan ta undervannsbilder, kan ta RAW bilder i endel av programmene og har en morsom (og bra) makrofunkjson. Panoreringsmodusen er elendig og bildekvaliteten er ikke helt (les et godt stykke unna) på høyde med speilreflekskamera mitt. Det veier også ca. en kilo mindre så det får bli med på tur likevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også TG-4, definitivt mest utbredt i padlemiljøet her i hvert fall. Da jeg kjøpte mitt var det best på markedet i den sjangeren, og alle jeg kjenner er fornøyd med det. Men nei, det tar ikke like bra bilder som et speilreflekskamera, det må man jo være klar over. Men det blir med, og er tilgjengelig når du trenger å ta bildet. Største svakhet er at det er lite lyssterkt. Men de fleste konkurrentene er verre. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Noe sånt jeg er ute etter ja :)

Hadde det vert vanntett ned til 30-40 meter hadde det vert enda bedre, da kunne jeg brukt det til dykking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
27 minutter siden, Per Fredrik skrev:

Har du sjekket Nikon AW130, det kan du ta med deg ned til 30 meter her er link til en test.http://www.lydogbilde.no/test/foto-video/5-allvaerskameraer/nikon-coolpix-aw130 

Ser bra ut dette også 👍👍

Dette med objektiv, ISO osv. har jeg ikke peiling på, så jeg får ta det for god fisk at set står i testen at billedkvaliteten er bra :)

Hva gir best bilder (over vann) av dette og olympus tough? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.