Gå til innhold
  • Bli medlem

Løpetur Hardangervidda


TerjeM

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny bruker av Fjellforum, og har leitet litt etter turforslag som passer for meg. Men har ikke funnet noen innertier. I sommer planlegger jeg og noen kamerater å løpe i fjellet. Vi tenker en 3-dagers tur, med f.eks start på Finse, og Avslutning på Geilo/Gol/Ål eller liknende. Vi har følgende ønsker: 

  • Start og stopp må ligge langs Bergensbanen - avhengig av tog for transport til/fra Bergen
  • Vi ønsker betjente hytter med servering av mat og mulighet for smøring av matpakke. 
  • Dagsetapper på mellom 20 og 30 km. 

Jeg har studert litt på kart og på ut.no, og ser at en passe start kan være f.eks Finse - Krekkjahytta. Er det noen som har noen gode forslag til to etapper videre fra Krekkja, og som tilfredstiller kriteriene over? 

Mvh

Terje

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Videre fra Krækkja kan dere løpe til Tuvaseter (19,4 km). Derfra går det sti til Geilo via Hakkestølen (20,5).

Alternativt kan dere løpe fra Krækkja til Heinseter (ca 21 km). Derfra til Ustaoset via Tuvaseter (ca 22-23 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke løpt ruta selv, men så en videosnutt enten her inne eller på youtube om en som løp rundt Hardangerjøkulen. Den turen i seg selv er jo ingen tre dagers tur, men kan selvfølgelig tas i kombinasjon med andre ruter og hytter og ende enten tilbake på Finse eller en av stasjonene som nevnes i svar tidligere i tråden. Turen rundt Jøkulen så veldig fin ut og jeg har selv lyst til og ta den i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.