Gå til innhold
  • Bli medlem

Beregning av tid på Packrafttur?


Anbefalte innlegg

Vi er tre kamerater som har bestilt hver sin packraft, og vi planlegger tur til sommeren.

Hvor langt padler man på en dag på stlle vann ca? noen som kan si meg sånn ca. hvor langt vi beregne å flytte oss med fisking innbaket, noe padling og noe gåing?

"løypa" er ca. 80 km og ca. 30 km av den  er over større vann / innsjøer.. resten av løypa er det elv/ bekk / vann med noe stryk og noen plasser er det nok så lite vannføring av vi må gå, men klarer ikke å se 100% på flyfoto gulesider om det er padebart eller ikke, det får vi se etterhvert :) Har ikke lyst å ha det travelt, men vet ikke hvor lang tid vi skal beregne. Ikke er det mobildekning heller på 99% av turen så hadde vært greit å vite sånn ca. hvor lang tid vi må beregne så det ikke blir hjerteinnfarkt på hjemmebanen :P:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å komme med et fornuftig anslag. Det kommer mye an på terreng og forutsetningene til deltagerne. Det er også forskjell på 80 km i luftlinje og 80 kilometer i terrenget når pessimistillegget legges til.

Mellom 3 til 7 dager. Avhengig om dere skal stresse dere gjennom eller kose dere på tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 80 km når jeg zoomer helt inn på gule sider og følger elver/ bekker/ vann der jeg har trua på å få fisk :) Er stort sett nydelig fjellterreng med snaufjell, kun de siste 8-10 km det er granskog :) Skal kose oss hele turen med mye fisking underveis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke noe om padlingen men ville beregnet følgende hastigheter på land:

1. Tung opppakning på stier i variert terreng, ca 20-30min pr km

2. Tung opppakning i fritt terreng utenom stier, ca 30-40min pr km

Er dere i særdeles god fysisk form så kan du regne nedre del av estimatene, er dere utrent så kan du regne øvre del pluss litt til 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jonas1986 skrev:

Hvor langt padler man på en dag på stille vann ca?

Si max fart med packraften på flatt vann er 3-4 km/t, så har du en god pekepinn der :) 

 

21 timer siden, Jonas1986 skrev:

Resten av løypa er det elv/ bekk / vann med noe stryk og noen plasser er det nok så lite vannføring av vi må gå, men klarer ikke å se 100% på flyfoto gulesider om det er padebart eller ikke, det får vi se etterhvert.

Da går dere utifra at det ikke er padlebart i det hele tatt og beregner tiden deretter, så blir det en positiv overraskelse om det viser seg motsatt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.