Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarksvidda påske 2017


Bettina

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg skal muligens gå fra Alta siden fra Jotka via Mollisjok og Ravnestua til Karasjok i starten av påsken. Partneren min trakk seg i siste liten. Er litt usikker på å gå alene for har ikke vært på en sånn tur før. Skal bo i hytter, gå m trekkhund og har nødvendig utstyr i pulken. Har m telt etc i tilfelle noe skjer. Noen tips her ? Mvh Bettina 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

generelt lett tur, går skuterløype hele veien, men d blir mye trafikk i påska på den strekninga så om du er av typen "skuter hører ikke hjemme i norge" blir det kanskje litt mye.

Ellers kan det jo være ganske varmt i påska å siden ruta går rett over Iesjavri rundt 2,5 mil eller no sånt kan du risikere overvann på isen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk samme turen med ei venninne i fjor, knalltur i fint landskap- så du har mye å glede deg til! Løypa er godt stikka, men i tilfelle uvær og whiteout ville jeg hatt med meg GPS. Når du bestiller overnatting på hyttene på forhånd så kan det være greit å si at du går alene, når du starter fra hver hytte og ca når du forventer å komme frem til neste hytte. Da er det lettere for oppasserne å vite om de må sende noen for å se etter deg i tilfelle dårlig vær. Vi opplevde at hyttevertene hadde god oversikt over hvem de ventet, og når vi kom til Mollisjokk var Margit noe bekymret for at vi ikke hadde kommet før...(vi ble bedt inn til lunsj på ei hytte på Iesjavri). VI hadde også med brenner, drivstoff, underlag og lett telt i tilfelle vi måtte overnatte mellom hyttene ved dårlig vær. God tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.