Gå til innhold
  • Bli medlem

Dere som har Cecilie Skog ski


Chrunchie

Anbefalte innlegg

Er 162 høy. På den ene sportsbutikken har de skiene i 170 cm til 50 %. Den i 175 har jeg sett flere steder, men ikke like billig. Vil ikke spare noen 100-lapper om det er 175 cm jeg bør ha, men om det er 170 som er passe, så er saken grei. I sportsbutikken de selger i 170 cm sier de det går fint, men de vil jo selge. Jeg har aldri hatt fjellski før. Lenge siden jeg har gått på langrenn, aldri prøvd slalåm.

Jeg har lest tabellen til Åsnes, men lurer likevel på om det er lurt å gå ned på lengde med tanke på mestring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den skia er så lettstyrt og grei uansett, at eg ville ikkje bekymra meg for at 175 blei for langt i alle fall. Det kan også være greit med litt meir bæreflate i snøen enn ein får med ski som er 8 cm lenger enn seg, men det er no mine tankar. 

Sjølv er eg dame på 167 med Nansen (herremodell av samme ski) i 185...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 168cm høy og ca 60 kg og bruker Cecilie 175cm. Godt fornøyd, men siden skia er veldig myk så tråkker jeg i fra med (nesten) hele skias lengde. Dette gjør den ypperlig i litt løsere forhold/pudder, og synes også den funker bra til noe mer hardtrakka forhold. Eg ville gått for 175cm om du er 162, mest for å få større bæreflate, som Tessatroll nevner over her. Skien er myk, relativt lettsvingt og min erfaring er at den tåler mye "juling". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som er 162 cm høy så sier vel tabellene til Åsnes 175 - 180 cm. https://www.fjellsport.no/size-asnes

Jeg ville ikke være redd for å gå litt opp i lengde. Husk at for noen år siden så var f.eks. riktig lengde til meg som er 172 cm høy, ski på 205 cm. Nå sier tabellen 185 -190 cm. Skal du gå mye på skiene så er det bare bra at de er litt lange, men hvis du hovedsaklig skal øve på Telemarksvinger i utforbakker så er det lettere med en litt kort ski. Jeg har Nansen 185 cm, men synes de er litt for myke til å gå på tur med. De kunne med fordel hatt litt mer forspenning til turbruk, men de fungerer bra i bakkene. Jeg har også et par Åsnes Vikafjell, jeg tror de er 205 cm. Alt for lange til meg i følge tabellene til Åsnes (190 -195), men jeg liker dem godt til turbruk der det er løyper og hvor jeg slipper å lage spor selv. De har mer forspenning enn Nansen og det merkes på litt lengre turer.

Endret av REs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.