Gå til innhold
  • Bli medlem

Denali Llama eller MRS ALLIGATOR 2S ???


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg packraft til våren og er litt usikker på hvilken modell jeg skal velge?

Vet ikke hvorfor, men holder en knapp på Denali Llama, vet egentlig ikke hvorfor..

Vil ha en som også kan brukes i elver/ bekker og kansje prøve meg litt forsiktig på forsiktig rafting etterhvert.

Kommer til å bli brukt mye til fisking da vi har utrolig mye flotte fiskevann i "nærheten" av polarsirkelen :D

Er jo heller ikke noe bakdel at den er lettere OG har 60kg mer lastekapasitet :D 

 

Fordeler ulemper ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to helt ulike packrafts du ser på, Denali Llama må sammenlignes med MRS Ponto :) Alligator er laget til rafting og er derfor noe tyngre og har et mer raftingtilpasset spruttrekk. Når det gjelder lastekapasitet er det sånn at vi må forholde oss til produsentenes oppgitte anbefalinger. Hvorfor det oppgis forskjellig kapasitet på Llama og Ponto som i realiteten er nesten identiske (sammenlign gjerne spesifikasjonene) er det vanskelig å si noe om. 

I forhold til den bruken du beskriver er det Ponto som er riktig for deg hvis du går for MRS. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål, og husk at alle fjellforum medlemmer får rabatt. 

Mvh Magnus 

Packraft Norge AS 

Endret av Magnus Hole Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Denali Llama eller Ponto er nok alternativene for meg ja :) Hvordan er padleegenskapene på disse to i forhold til hveraldre ? Skjønner jo at det aldri blir noe havkajakk men er de like gode å padle med ? Blir begge mer stabile av å ha en ryggsekk fast framme i baugen ? 

INGEN som har noen meninger her ? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fjellelv skrev:

har også  nettopp kommet nye modeller på alpackaraft sine nettsider. http://www.alpackaraft.com/ gnarval modellen der jo veldig bra ut da. ikke dyrere og bestille derfra heller. whitewater deck er også å anbefale. kommer lett masse vann inn i båten uten.

Kommer det mye vann inn forbi det spraydecket som følger med? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.