Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur nær Asker nå?


Eksilbergenseren

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å ta med meg ungene og dra på telttur til helgen. Værmeldingen er ikke super, men ikke så ille heller fra lørdag til søndag.

Opprinnelig plan var å dra til Eikssetra eller i nærheten, og gå innover på ski. Dessverre ser det ut på webkameraene (http://www.lier-ski.com/) som om skisesongen er mer eller mindre over der.

Spørsmålet er derfor: Er det noen som har et godt tips til turområde der man enten har nok snø til at det føles som vinter, eller der det har smeltet nok til at man kan få litt vårfølelse? Tenker i utgangspunktet innenfor en times kjøring fra Asker, men dette er ikke et absolutt krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
51 minutter siden, Eksilbergenseren skrev:

Jeg tenker å ta med meg ungene og dra på telttur til helgen. Værmeldingen er ikke super, men ikke så ille heller fra lørdag til søndag.

Opprinnelig plan var å dra til Eikssetra eller i nærheten, og gå innover på ski. Dessverre ser det ut på webkameraene (http://www.lier-ski.com/) som om skisesongen er mer eller mindre over der.

Spørsmålet er derfor: Er det noen som har et godt tips til turområde der man enten har nok snø til at det føles som vinter, eller der det har smeltet nok til at man kan få litt vårfølelse? Tenker i utgangspunktet innenfor en times kjøring fra Asker, men dette er ikke et absolutt krav.

Jeg har ikke noen gode tips, men jeg pleier sjekke instagram når jeg skal se etter snøforhold i marka. Sjekk hasjtagg på et aktuelt sted, for eksempel #øyungen #tverrsjøstallen og se på de bildene som er langt ut nylig (det er de som står øverst etter de ni "beste" bildene, sjekk datoen for når bildet er lagt ut og vokt deg for latergram), kommenter og spør når bildet er tatt og om personen vet noe om snødybde og skiforhold nå. Min erfaring er at folk somregel er kanongreie og kommer med overmåte mye info om snøforholdene på hytta si eller hvor det nå er de har lagt ut bilde fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Eksilbergenseren skrev:

Går det virkelig an å bruke instagram til noe fornuftig? Må jeg krype til korset og opprette en konto?

Takk for tipset. Jeg skal se om en gammel mann på 39 år og veldig mange måneder klarer å finne ut av dette ;-)

Ja, tro det eller ei! :D Det var sånn jeg fant ut når det var barmark i ØStmarka og Femundsmarka i fjor, var der helga etter :D Dessuten er det ganske mange artige ff folk du kan følge der inne, så det er opptil flere gode sider ved det tidsfordrivet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.