Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til Kanotur til sommeren.


Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde tenkt en kanotur til Femunden til sommmeren men etter å ha kikket litt på forumet ser det ut som det bruker å være folksomt der. Jeg hadde planer om å dra på tur uten å måtte padle og fiske i kø.

Finnes det andre bra alternativer der man kan bruke en liten uke i kano samt at det er muligheter for å dra på land stor fisk....

Sverige kan jo også være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råd er å bruke en god del tid foran kartet. Let opp mulige vassdrag det ser ut til at det er sjanse for å padle. Med vadebukse så er det utrolig hvor liten elv du kan forsere. Når man så har funnet x antall mulig vassdrag så begynner man å undersøke nærmere- størrelse, utgangspunkt, fisk osv. Ved et tilfelle ringte jeg til sametinget i karasjokk, og fikk mange gode tips ved å bli satt over fra kontor til kontor- til slutt hadde jeg tips om hele anarjokha.... :shock:

Etter hvert får man et godt bilde på hva som er mulig.... Jeg synes dette er kjempespennende, og er man heldig så har funnet et eldorado som man er ganske alene om.... Er litt artig å tenke på at man er den første som har padlet vassdraget :lol:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å ikke reise om sommeren :?

Jeg padlet øvre del av telemarkskanalen med en gang isen forsvant/før kanalbåtene kom. Var helt alene, så bare en annen båt hele helgen. Men jeg regner med at det er kø tilstander der om sommeren.

Synes egentlig at tipset over var bra. Men det hadde vært artig om noen kunne gitt tips om noen fine elver i Sverige. Det har jeg også tenk på, mulig vi ses i kø der til sommeren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er øyeblikkelig ferdig med en liten bok som heter "Padlegleder i sør".

Her er det 15 vann/vassdrag i nærheten av Kristiansand som er kartlagt. I tillegg en rute i Setesdalsheiene. Jeg legger ut en anmeldelse av boka på www.adrenaline.no i slutten av juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.