Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba Hubba Tour


ArveS

Anbefalte innlegg

Ikke så mye nyheter om det ennå, og ikke søkbart på MSR sin side, men en del sykkelblader/blogger har testet dette teltet:

https://www.msrgear.com/ie/tents/hubba-tour-2

MSR har akkurat lansert nye vintertelt, men de har samme svakheter som Hubba Hubba NX; mye netting, ytter og inner reises separat, tåler vind dårlig (i følge testene). Her kommer et tresesongers som reises med ytter- og innertelt sammen, med utenpåliggende stenger tilsvarende Hilleberg Allak eller Soulo (selv om det er mye mindre robust).

Har ikke sett nok av innerteltet til å ta stilling, men ser sideventilene er beholdt (de er vanskelige å tette helt dersom det blåser litt). Blir interessant å følge med når det kommer i salg, 2,5 kg for et komplett vandrertelt med to innganger, svært fortelt m/myggnetting og duk ned til bakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, rune1974 skrev:

Msr hubba nx serien kan rejses med ydertelt først, såfremt man bruget et footprint, originalt som hjemmelavet.

Det stemmer at du kan slå det opp med ytterteltet først, men du trenger ikke footprint. Poenget, og det jeg skrev i posten, var at du må stette inner og ytter opp separat. Det er løst i Tour, men det er merkelig at de ikke gjorde dette på vinterteltene og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ArveS skrev:

Det stemmer at du kan slå det opp med ytterteltet først, men du trenger ikke footprint. Poenget, og det jeg skrev i posten, var at du må stette inner og ytter opp separat. Det er løst i Tour, men det er merkelig at de ikke gjorde dette på vinterteltene og. 

Hei ArveS så misforstod jeg indlægget, det må du undskylde.

Om jeg hæfter inderteltet på til sidst, eller sætter det op sammen med yderdugen, gør for mig ikke den store forskel.

Har indtryk af at skadinaviske telte kontra amerikanske, følger hver sin filosofi, om opsætning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.