Gå til innhold
  • Bli medlem

Moms ved netthandel fra utlandet


Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å kjøpe noe utstyr fra https://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/ . Har forstått det slik det blir påslag av norsk moms på varenes verdi + frakt og evt toll. Har noen erfaring med om Ultralightoudoorgear (og forsåvidt andre utenlandske nettbutikker) fjerner den engelske momsen (fakturerer nettobeløpet) ved salg til Norge? Evt hvordan skal en gå fram for å få de til å gjøre det? Finner ikke noe på nettsida deres som sier noe om dette.

Håper noen kan hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Knut Brandt skrev:

Hei.

Ønsker å kjøpe noe utstyr fra https://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/ . Har forstått det slik det blir påslag av norsk moms på varenes verdi + frakt og evt toll. Har noen erfaring med om Ultralightoudoorgear (og forsåvidt andre utenlandske nettbutikker) fjerner den engelske momsen (fakturerer nettobeløpet) ved salg til Norge? Evt hvordan skal en gå fram for å få de til å gjøre det? Finner ikke noe på nettsida deres som sier noe om dette.

Håper noen kan hjelpe meg. 

Norsk MVA tilkommer på kjøpesum og frakt. Ingen toll på turutstyr (Toll på klær). 

Mener alle butikker i EU skal trekke fra lokal MVA så lenge de selger til et land utenfor EU. Det enkleste er nok å registrere deg, legge varene i handlekurven og gå til kassen. Da bør de automatisk trekke ut Engelsk MVA. Du får ihvertfall fort se om det er tilfelle, hvis ikke må du nesten bare kontakte dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet på Alpkit og Clamcleats som er i UK, der ble engelsk VAT trukket fra. Hvis du lager deg en profil der du tenker å handle, så er det mye mulig du legger inn land i profilen. Denne informasjonen brukes da til å få varene uten VAT.

Grensa er 350,- inkl frakt om du skal få det momsfritt inn.

Ellers så legges det på 25%mva og gebyr for å behandle varen mvamessig, gebyret avhenger av transportør.

Har handlet bildeler fra Frankrike, der ble mva behandlingen utført av selger slik at det jeg betalte var fiks ferdig med alt.

Så det kan variere litt hvilke løsninger nettbutikkene har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.