Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikring av fjellski med BNC binding


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Jeg går noen toppturer i løpet av vinteren og da med vanlige fjellski (Åsnes Amundsen) og BNC binding. Det har vel slått meg noen ganger at jeg burde hatt en eller annen form for sikring av skia slik at de ikke forsvinner avgårde ved et fall eller når de tas av/på. Nå blir det en tur i Jotunheimen snart og har planer om en topp eller to igjen, men skulle gjerne funnet på noe lurt ifm dette. Å kjøpe nytt utstyr ala telemark binding eller randonee er ikke aktuelt nå.

Vurderer f.eks. å skru og lime fast en hempe foran bindingen med en wire/snor som kan festes til beinet.

Noen som vet om det finnes noe å få kjøpt, ev noen som har gjort noe lignende eller har en god idè?

Mvh Kjetil

 

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sånn. Det er en liten, tynn plate i aluminium som sitter mellom bindingen og skien, og hvor det stikker ut et "øye" litt skrått foran. Den lå i pakka da jeg kjøpte bindingene. Vet ikke om dette er uvanlig, for det er det eneste paret BC-bindinger jeg har montert selv..

Når det er sagt, det skal mye til å miste en ski ved fall, så jeg har aldri engang vurdert å bruke dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første paret mitt hadde eg eit slkt lite auge som lompa over her snakkar om. Eg har sakna det litt på dei andre. Om ein må til med noko omlegging/turning/prosjekt i bratte parti, med litt sekk, er det ikkje store glippen som skal til før skia reiser helsikkes langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.