Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartverkets utskriftstjeneste


Rismyhr

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som har skjedd med kartverkets utskriftstjeneste? Skulle gå inn å printe ut kart via norgeskart.no/turkart som jeg har gjort så mange ganger tidligere men kommer nå bare inn på den "vanlige" kartlayouten. Tidligere har du sett de rutene + "lag kart" knappen. Hvor har dette blitt av? 

Det går riktignok an å bruke nkart.no men syntes denne er et halvdårlig alternativ da den bla. ikke har rutenettet på kartet og generelt har en dårligere layout på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser de har gjort om og oppdatert tjenesten kraftig. Samme tjenesten er fortsatt tilgjengelig men på en annen måte:

Åpne norgeskart.no, finn riktig område ved å zoome inn i kartet eller ved å bruke søkefeltet, og velg deretter "Lag turkart" i menyen som dukker opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri opp noe meny med "Lag turkart". Og finner ikke noe i menyen til venstre, dette skjønte jeg lite av? Det var jo en skikkelig bra tjeneste, skjønner ikke helt hvorfor de måtte begynne å tukle med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du zoomer inn kommer det opp en meny med en rekke tilvalg, som vist på bildet. Men dersom jeg forsøker å bruke valgene stopper det, i likhet med de andre, helt opp her hos meg (Opera på win 10).
Det virker også litt tilfeldig for meg når valgopsjonene dukker opp. Ved første og andre forsøk dukket de opp etter 3 klikk på kartet, siste gang dukket det opp når jeg hadde klikket 6-7 ganger. Merk at jeg ikke brukte +/- knappene, men dobbeltklikket på selve kartet for å zoome.

Men jeg er enig med deg, den nye tjenesten virker klart som om den har en del barnesykdommer. Den forrige funka jo supert de gangene jeg har brukt den.

Norgeskart.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må ha skjedd i løpet av siste timene. Jeg åpnet nemlig tjenesten kl 17:30 for å ha kartet oppe mens reprisen av 71´ nord ble sendt på TVnorge. Da fikk jeg opp rutenettet og det svakt gulaktige feltet. Alt virket som tidligere, men når jeg henter opp kartet nå rett før neste episode av 71´nord ser det absolutt ikke slik ut lenger.

??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rismyhr skrev:

Tjenesten fungerer helt ypperlig på min iPhone 5s med safari nettleser i skrivende stund. Mulig det fungerer på pcen også, har ikke fått testet det ut enda. 

Funker fint i Chrome nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.