Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett sovepose dame


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på let etter en lett sovepose til dame, helst under 1 kg. Fra før har jeg ern Mammut Sphere Alpine Spring (komforttemp. + 4 for damer) vekt 550 gram. Jeg har tenkt å kombinere disse to posene når det er kaldt. Jeg er 164 cm høy og en frysepinne.

 

Takk for all hjelp. 🙂

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornøyd med min viking 600, men dette er en dunpose. Ca 1 kg, og brukes vår, sommer og høst. Hvis det blir kjølig, har jeg som regel alltid med meg jerven thermoduk..bærer litt ekstra for å slippe å fryse :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Globerotta said:

Hei, jeg er på let etter en lett sovepose til dame, helst under 1 kg. Fra før har jeg ern Mammut Sphere Alpine Spring (komforttemp. + 4 for damer) vekt 550 gram. Jeg har tenkt å kombinere disse to posene når det er kaldt. Jeg er 164 cm høy og en frysepinne.

Tenker du en som er varmere enn den du allerede har? Jeg har god erfaring med såkalt "quilt" til 3-sesongsbruk. Syns det er mye mer behagelig. http://www.enlightenedequipment.com/revelation/

Vinterstid er det ikke så aktuelt, men da har du noe som er lett å spe på med dersom det skulle være behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du godt nok underlag? Jeg har Bergans Senja Zero som er med på turer vår/sommer/høst- Den er lett og kompakt å bære med seg. I Rondane i fjor høst ble det kuldegrader første natta og jeg frøs. Hadde bare oppblåsbart underlag uten noe under. Lånte et bamseunderlag natt nr 2 og sov god og varm gjennom natta. Bruker silkepose som holder posen renere og som vel også gir ørlitt ekstra på temperatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Globerotta said:

Takk for tips. Jeg er godt fornøyd med dunposen jeg har, men den er ikke særlig egnet når det nærmer seg frysepunktet. Så jeg tenkte å kombinere den med en sovepose til når det er kaldt. Quilten ser også interessant ut, men kan det fås kjøpt i Norge?

De sender til Norge, fra nettsiden jeg linket til. De lages på bestilling, så de selges ingen andre steder enn akkurat der jeg henviste deg til. Fordelen for deg er at du får en "skreddersydd" pose størrelses- og fargemessig.

Vær obs på at du nok må bestille en del varmere enn oppgitt temp(en eller to modeller opp) som dame.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Globerotta skrev:

Takk for tips. Jeg er godt fornøyd med dunposen jeg har, men den er ikke særlig egnet når det nærmer seg frysepunktet. Så jeg tenkte å kombinere den med en sovepose til når det er kaldt. Quilten ser også interessant ut, men kan det fås kjøpt i Norge?

Hvis det er en sovepose med komforttemp godt under null samtidig som den veier under 1kg så er vel denne et godt alternativ? http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/panyam-600?gid=59&vid=6  ellers kan jeg anbefale denne fra Mont Bell, den har stretch og er helt hinsides komfortabel å sove i om man liker å ha bevegelsesfrihet i posen (vi er en gjeng med Mont Bell poser så det er bekreftet fra mange hold :)https://euro.montbell.com/products/disp.php?cat_id=3212&p_id=2321161 veier riktignok 1,1 kg. 

Ellers vil jeg støtte @Nimrad sin påpekning, ed at du må være påpasselig og sjekke komforttemperaturen, ikke komf lim, da dette er herretemperaturer og vi damer fryser en 5-8 grader før. Ellers kan du fort komme til å kjøpe en ekstra av den du allerede har.. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Globerotta skrev:

Takk, den så virkelig deilig ut - PANYAM 600. Men, den må  importeres..

 

Det går fint, bare å sjekke ut toll og moms, blir nok billigere uansett. 

Hvis du vil ha norskkjøpt pose i temperaturleie -5/-8 for damer så er det ikke sååå mange å velge mellom, spesielt ikke under 1kg. Finner ingen sånn umiddelbart, men det kan hende jeg har oversett noen. De fleste der ligger på rundt 1,3 kg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.