Gå til innhold
  • Bli medlem

X-series fra Sea to Summit


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Annonse

Fungerer nok å koke ting som ikke blir for tykk i konsistensen. Redd for at de kan bli litt vinglete om man skal røre i tjukk graut. (Spesielt om man bruker en brenner som er skrudd fast på gassboks) Bunnen virka tynn på de jeg kikka på så hadde nok ikke latt steikepanna blitt igjen hjemme.

Har det "glasset/koppen" og den fungerer.
Har havnet i skapet sammen med de andre "dette kan  jeg ikke leve uten" tingene 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en sånn 1,3 liters Kettle fra bruttern i bursdagsgave, men den endte opp hjemme hos ham (visstnok ikke helt rett fram å få fjellsport.no til å sende til alternative adresser) så jeg får ikke sett nærmere på den før til påsken. Har sjekket litt erfaringsrapporter, og den har sine begrensinger og sine muligheter. Bål og brennere som sprer varmen mye er en big no-no - der er risikoen stor for å skade silikonveggene med for høy temperatur. En lettvekts gassbrenner, med relativt smal flamme, kan derimot være gunstig om man ikke kjører den alt for hardt. Så jeg har har tenkt at den Kettlen kan være en grei måte å få et ganske lett og minivolums snøsmeltingssett utav et lett gass-kit som egentlig er ment for sommerbruk. Bytt til vintergass, og parkér den minimalistiske alukjelen til fordel for en utbrettbar silikonkjele med plass til mye snø. Det er i hvert fall min foreløpige plan :) Noe særlig avansert kokkelering utover varmtvannsmagi har jeg egentlig ikke stor tro på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med både kettle utgaven og den store kjelen, har brukt begge endel over nesten to sessonger. Kaffekjelen fungerer veldig bra til å varme vann eller lage kokmalt kaffe i direkte. Bruker den både til gass og bensinbrenner uten problemer. Pakker utrolig kompakt og silikonsidene tåler faktisk ganske mye varme om man skulle være litt uheldig.

Den store kjelen har jeg brukt til snøsmelting stort sett.

Kvaliteten er sånn midt på treet, På @whistler sin storkjele ble bunnen deformert etter endel snøsmeltinger, min er foreløpig hel i bunnen. Kaffekjelen som jeg har brukt mest har foreløpig holdt fint i bunnen men plastlokket er deformert.

Jeg kommer nok til å investere i en ny kaffekjele mens resten av serien lar jeg nok være :) 

9186-20160714.thumb.jpg.8a295a3e676e452281a740770999fd51.jpg

Endret av Tor-Erik-L-77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.