Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke nå igjen!!! Joda, en gang til. 2 edition


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng

Greit å ikke være hjelpeløs ;)

Det mest fornuftige og enkle er vel å ta med en thermos, men det er ikke noe gøy.

Har du noe bomull eller noe sånt inni colabrenneren, eller er den tom når du fyller med sprit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mareng skrev:

Greit å ikke være hjelpeløs ;)

Det mest fornuftige og enkle er vel å ta med en thermos, men det er ikke noe gøy.

Har du noe bomull eller noe sånt inni colabrenneren, eller er den tom når du fyller med sprit?

Ja, en viktig ting i livet mitt er - å ha det gøy.  Og som oftest er alt jeg finner på noe som kommer mens jeg sover.  Og om jeg får en ide, sovende eller i halvsvima, slipper jeg ikke ideen, før jeg har testet den ut, noe som av og til ender på legevakta med brannsår og kuttskader.  Men moro har jeg.det 

----------------------

Nei, jeg har ikke bomull i colaboksovnen, men jeg er nøye på å ha en innervegg

----------------

Tilgi meg.  Jeg svarer på mye mer enn du spør om, men i fall andre også leser dette kan stoffet ha en verdi. 

Her er innerveggen plassert i bunnkoppen - "helt på bunnen"  Høyden er ca 5 mm over toppen av bunnseksjonen.  Legg merke til at det lønner seg å bøye kanten på bunnseksjonen litt inn slik at sammenføyningen går lettere

1.jpg.97f93cae52a84b20253f5c28c2d96278.jpg

Klipp et par Ver slik at rødspriten kan komme ut mellom innerveggen og godset på bunnseksjonen.  Pga av varmen vil den der forgasse (tror jeg) og stige opp og komme som flammer ut av de 16 hullene

2.jpg.695dff514e0ce975c2ed4e39b01cd11c.jpg

.

Slik lager jeg ringen, eller bruk gjerne et stifteverktøy

3.jpg.648bd19d718022ffe82780429bfc195a.jpg

 

Når toppseksjonen skal presses på sørg for å lage et lufte/påfyllinngshull i midten

4.jpg.ed5fd092fdd8974f1372dfe04ae607e1.jpg

Før oppfyring plasser ovnen på et syltetøylokk (Noralokk)

7.jpg.eebe3b25090f8cb07aee3e7217948360.jpg

Sett ovnen på  og drypp noen dråper rødsprit i lokket.  Tenn på denne spriten og etter noen sekunder vil rødspriten forgasse og det brenner.

Når det er full fyr, plasser en mynt over påfyllinngshullene for der med genereres mer kraft til brennerhullene

5.jpg.19c550b9ae7987f2455bf2b05c73c001.jpg

Når ovnen er skikkelig vark kan godt en bønneboks settes direkte oppe på ovnen

6.jpg.a6ccd5b8f75de1b0b6b6c6e9fe4ed90c.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.