Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyt nett og lett telt


Ridux

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nytt telt for hovedsaklig soloturer både til fots og sykkel. Kravene mine er at det skal helst ikke veie mer enn 2 kilo, ikke koste mye mer enn 5-6000, det bør være et fortelt der det er mulig å lage mat i regnvær og det bør være slik at jeg kan sitte oppreist. (er 192 cm høy)

Har et Helsport ringstinden (ikke SL) nå og teltet er greit, men liker ikke at det bare er midt på man han sitte oppreist og syns forteltet er lite egenet for bagasje + matlaging.

Har sett litt på Frisport Yaranga Light 2 og Hilleberg Anjan 2 GT (med fjellforum rabatten kommer disse på et akseptabelt prisnivå :) )Noen som har prøvd noen av disse? Noen andre anbefalinger?

Endret av Ridux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Msr hubba nx, og skulle jeg købe nyt idag så blev det hubba hubba nx altså 2 personers udgaven.

God plads, let, nemt at sætte op(med footprint sættes yderteltet først og innertelt klipses på), har brugt mit mest i Danmark også om vinteren, og ellers til sommer og høst ture i Norge.

De laver også en udgave uden myggenetting i inderteltet, det er mere et vintertelt, hvis du vil have noget der er en lidt varmere, vægten omtrent den samme.

Hubba hubba nx

Mir access 2

 

Skal det være mere cykel agtigt omend det så bliver lidt tungere end de 2 kilo, så er det her måske en mulighed.

Hubba tour 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nimrad skrev:

Tarptent Scarp 2 kan være et alternativ(2 fortelt, hyggelig pris, hyggelig plass). Du får vurdere om du mener det er høyt nok, men under 2kg så får du ikke 110 cm høyde over hele linja akkurat.

Når det gjelder Tarptent så blir jo teltene laget når man bestiller dem. Kanskje en kan be om modifikasjoner som høyere telt? De fikser jo alle andre mulige greier. Dog ikke gratis.

5 timer siden, Ridux skrev:

Er på utkikk etter nytt telt for hovedsaklig soloturer både til fots og sykkel. Kravene mine er at det skal helst ikke veie mer enn 2 kilo, ikke koste mye mer enn 5-6000, det bør være et fortelt der det er mulig å lage mat i regnvær og det bør være slik at jeg kan sitte oppreist. (er 192 cm høy)

Har et Helsport ringstinden (ikke SL) nå og teltet er greit, men liker ikke at det bare er midt på man han sitte oppreist og syns forteltet er lite egenet for bagasje + matlaging.

Har sett litt på Frisport Yaranga Light 2 og Hilleberg Anjan 2 GT (med fjellforum rabatten kommer disse på et akseptabelt prisnivå :) )Noen som har prøvd noen av disse? Noen andre anbefalinger?

Jeg hadde Anjan 2 GT før. Jeg er 178 høy og kunne såvidt sitte uten å ta borti innertaket om jeg satt i døren. Teltet er forsåvidt romslig det, men jeg slet med å stramme det godt opp om det ikke var veldig flatt i leiren.
Mener å huske det er 100cm maks innerhøyde i det?

Selvstående telt/kuppeltelt er ofte høyere innvendig. Reinsfjell 2/3 til Helsport er 105cm på midten. I superlight er det under 2kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.