Gå til innhold
  • Bli medlem

3 sesongs sovepose.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg holder på å fornye turutstyret mitt,  og turen er nå kommet til sovepose. Jeg er 178 høy, og skulle gjerne hatt en 3 sesongs sovepose. Antar at det er tilstrekkelig at at den tåler ned til 6-7 blå grader. Skulle gjerne ha hatt en lett pose denne gangen. Håper på gode tips og vil samtidig takke for et nyttig og godt nettforum. Mva Erik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dunpose på rundt 1kg med god dunkvalitet 700+. Den holder ikke -7 grader en hel uke (kondens), men det får du vanligvis ikke vår sommer høst. Da er det vinter og en fleeceliner/tynn styntetpose utenpå kan avhjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var i alle fall lett. Den posen som er mest allround hos meg i dag, er en Helsport Alta. Veide den i dag, og den ligger på mellom 1,8 og 1,9 kg. Så som sommerpose++  er Cumulus Quilt 250 en kjempeforbedring. Takk for tipset :)

Skal forresten til Barcelona nå i april. Ingen her som vet om gode sportsbutikker der?

 

 

Endret av north003
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17/3/2017 den 20.53, north003 skrev:

Den var i alle fall lett. Den posen som er mest allround hos meg i dag, er en Helsport Alta. Veide den i dag, og den ligger på mellom 1,8 og 1,9 kg. Så som sommerpose++  er Cumulus Quilt 250 en kjempeforbedring. Takk for tipset :)

Skal forresten til Barcelona nå i april. Ingen her som vet om gode sportsbutikker der?

 

 

Jeg bruger selv en cumulus panyam 450 og er veldig tilfreds, den er købt på webshoppen som Anund linker til, god service der.

Men skal du til Spanien og vil prøve en quilt så får As tucas  mange gode anmeldelser på nettet, har selv kig på hans poncho/blanket/quilt til sommer brug og varme forstærkning til vinter ture i Danmark.

Syntes den er smart da den både kan bruges som varm poncho i lejren, og lægges over min sovepose som varme forstærker til natten, eller bare være min sommer pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.