Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordland på langs


Linnea

Anbefalte innlegg

Annonse

Har du lagt opp ruten din for hvor du tenker å gå mer nøyaktig?

Skal du gå fra Padjelanta og inn i området Sulitjelma/Balvatnet så ligger vel Calalveshytta til DNT relativt nært stien du kommer på rett nord for Balvatnet.
Litt lenger sør ved Skaiti vil du jo passere både Trygvebu (DNT) og Graddis fjellstue.
På sørsiden av Saltfjellet passerer du sikkert Bolnastua (DNT).
Tenker dette er naturlige punkter der du kan vurdere som depot.
Disse hyttene er det mulig at jeg kan hjelpe deg med å få maten din ut til dersom de er aktuelle, og alt etter når du tenker å passere.

Ved Mo i Rana er det vel og gode muligheter for depot ved Umbukta fjellstue, mener jeg kontaktet dem selv en gang og at det var muligheter for å ha depot der men det ble ikke behov for det allikevel den gang.

Lenger sør igjen ligger Sivertgården ikke langt fra stien (dette ER veldig serviceinnstilte folk).
og videre kommer du til Tverrelvnes. Begge disse driver vel litt utleie og er sikkert behjelpelig med å fikse depot dersom du kontakter dem.

God tur! Og lykke til med videre planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/13/2017 den 16.24, Linnea skrev:

Hei,

planlegger nordland på langs (narvik-børgefjell via padeljanta) i sept-okt. Nåen med erfaring/tips om matdepå?

Jeg tror du vil klare deg uten spesielle depot, men det betinger at du går via Ritsem før butikken stenger i slutten av september. Det er da naturlig å ta neste proviantering i Sulitjelma, og om du da går på klarer du å gå til Umbukta fjellstue. Der er de behjelpelige med det meste.

Jeg syns personlig du har valgt en fin tid på året å gå i, da er det akkurat slutt på den største trafikken i fjellet, og kun noen jegere å treffe på. Men vær obs på at det enkelte år kan legge seg snø rimelig tidlig i oktober i Børgefjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

tak for hjelp og gode svar! her er ruten jeg tenker å følge,( bortset fra at jeg tenker gå langs telegrafruta sørover fra lønsdal-bolna). er gott å vite at det er mulighet  for depot:)

 nordlandsruta.jpg

Endret av Linnea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gå fra Lønsdal så har du jo en campingplass/kafe på Lønsdal. Antar du kan spørre dem om å bli benyttet som depot. Annet alternativ er jo Polarsikelen høyfjellshotell, ligger/lå  rett ovenfor turistforeningshytta til Bodø og omegn turistforening i Lønsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.