Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turloggVår og fine forhold rund Li.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Yr har mer rett enn feil.

P3114300.JPG
Været er alltid viktig for oss som bruker tid utendørs. For meg er YR en av de faste siden jeg må innom, som oftest et par ganger til dagen. At værmeldingen tar feil, er ingen overraskelse...

Jeg lurer på om værgudene har et lotteri, en dag vinner jeg, andre dager andre - og da "taper" jeg...
Denne lørdagen var det antakelig min tur til å vinne. Værmeldingen meldte regn utover dagen. Det kom i det jeg satte meg inn i bilen for å kjøre hjem.
P3114295.JPG
Med andre ord var det greit vær på treningsturen rundt Li.

Det måtte bli tur på lørdagen. Selv om jeg hadde tatt en litt lengre tur på fredagen, var det ingen grunn til å holde seg hjemme på lørdagen. Og siden vinteren holder seg borte, var det helt greit å ta turen rundt Li - igjen.

Etter fredagens tur, var det mulig å sammenlikne stien rundt Li med stien opp til Bjørndalsfjeller og Fjogstadnuten. Det er helt tydelig at disse stiene er mer benyttet enn den rundt Li. Det mer folk på sørsiden av Dalsnuten enn lengre nord. Nå er det sorpe begge plasser, og skitten blir jeg uansett, men rundt Li er det ikke så veldig mange som bryr seg - om jeg treffer folk i det hele tatt.
P3114310.JPG
Treningstur? Jeg kunne godt kjenne at jeg hadde tatt noen høydemeter dagen før. Syra kom ganske fort, og det tok en stund før jeg syntes det gikk greit. Et stykke ute langs sjøen gikk jeg  forbi to blide jenter, og fra da og til jeg var nede, ble det en kjekk tur. Antakelig fordi jeg ikke tok meg ut, men la det være en hemmelighet.

Siden været var bra - overskyet og litt sol, ganske høy temperatur, så var det lettelse i antrekket i forhold til vinterturer. (det vil si at jeg gikk i skjortearmene, og uten "lang under").

En første prøve på vårlig antrekk. Det ga mersmak. Nå gjelder det bare at våren kommer kjapt, men helst slik at det fortsatt er nok snø til å komme inn til Blåfjellenden i påsken.
P3114293.JPG
Ungdommen av i dag har ingen respekt for den eldre generasjon. Også denne gangen kom det to stykker friskt joggende forbi oppe på toppen. Omtrent samme plassen som det kom noen joggende forrige gang. De burde selvsagt holdt seg bak - eller jeg burde være i stand til å gå fortere.

En kjekk tur i godt vær, og med gode forhold. Det er helt greit å få slike turer. De gjør det lettere å takle de mer "våte" turene.

En god start på våren.

Les hele artikkelen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@REJOHN  Ungdommen av i dag har ingen respekt for den eldre generasjon. Også denne gangen kom det to stykker friskt joggende forbi oppe på toppen. Omtrent samme plassen som det kom noen joggende forrige gang. De burde selvsagt holdt seg bak - eller jeg burde være i stand til å gå fortere.

Jeg har opplevd det samme på sykkel. Her kom jeg, en mann i min beste alder, som har innvestert et halvt byggelån i sykkel og sykkelklær, og midt i en bakke, like før blodsmaken kommer i munnen, så kom det en dame, på elsykkel med korg på styret, og lett tilbakelent så suste hun forbi meg med et overlegent flir.

Nei de eier ikke respekt ! !

Waxless.jpg.0e4aef0f76c80d829fd87600336717fd.jpgromantic-girl-bicycle-illustration-flowers-basket-33966267.jpg.a0ed785883e50409977a8d25dbc0d540.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎03‎.‎2017 den 9.26, REs skrev:

@REJOHN  Ungdommen av i dag har ingen respekt for den eldre generasjon. Også denne gangen kom det to stykker friskt joggende forbi oppe på toppen. Omtrent samme plassen som det kom noen joggende forrige gang. De burde selvsagt holdt seg bak - eller jeg burde være i stand til å gå fortere.

Jeg har opplevd det samme på sykkel. Her kom jeg, en mann i min beste alder, som har innvestert et halvt byggelån i sykkel og sykkelklær, og midt i en bakke, like før blodsmaken kommer i munnen, så kom det en dame, på elsykkel med korg på styret, og lett tilbakelent så suste hun forbi meg med et overlegent flir.

Nei de eier ikke respekt ! !

Waxless.jpg.0e4aef0f76c80d829fd87600336717fd.jpgromantic-girl-bicycle-illustration-flowers-basket-33966267.jpg.a0ed785883e50409977a8d25dbc0d540.jpg

La først merke til din kommentar i dag.

Det er vel din bemerkning "i sin beste alder" som dekker situasjonen, Jeg, i hvert fall, har litt problemer med å akseptere at årene går.

(Det minner litt om han som datt fra 17. etasje og sa til seg selv, i det han passerte 9. etasje på vei ned, "det har gått bra så langt"...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, REJOHN skrev:

La først merke til din kommentar i dag.

Det er vel din bemerkning "i sin beste alder" som dekker situasjonen, Jeg, i hvert fall, har litt problemer med å akseptere at årene går.

(Det minner litt om han som datt fra 17. etasje og sa til seg selv, i det han passerte 9. etasje på vei ned, "det har gått bra så langt"...)

Problemet med alder er at kalenderen sier en ting, holder man seg i form så sier ofte kroppen noe annet, men det verste er at hodet sjelden er enig med noen av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.