Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til telt med plass til hund


Christer2208

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg ser meg om etter ett nytt telt som jeg og hunden skal bruke. Schæfer på 45kg. jeg må ha 3 mannstelt, har prøvd 2 manns, men det ble veldig dårlig plass. Ikke over 4000kr og helst under 4kg totalt. Noen som har forslag?

Har sett litt på helsport Nordmarka 3 camp, så viss noen har erfaring med det så rop ut😊

Endret av Christer2208
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd å finne noe annet. Nordmarka er greit, men det er enkleste modell laget spesielt for XXL. Litt lav takhøyde og litt kjipere ventilasjon. Ihvertfall 2-mannsutgaven. Jeg testet dette og det gikk fort ut på finn.no ;-)

Sjekk litt på finn.no etter f.eks. Fjellheimen 3-camp? Det nye Lofoten 3-camp ser også veldig spennende ut, men ligger litt over budsjett. Outleten til Helsport er også verdt å følge med på. Her dukker det stadig opp nye telt som bare er prøveoppsatt for foto og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle så ville jeg sett etter et tunnel telt av et eller annet merke. Tunnel formen er genial når du har plassbehov og gjerne også trenger litt god plass når du skal inn og ut av teltet. Disse teltene har også god bagasjeplass i forteltet og det burde ikke være noe problem med en hund.

Styr unna de dyreste merkene så kan du helt sikkert få et bra telt til en grei pris., men lav pris gir ofte litt ekstra vekt. (Det trenger ikke stå Helsport eller Hilleberg på teltet for at det skal funke bra.)

Eks.:

 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92310196

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, whistler skrev:

Jeg ville prøvd å finne noe annet. Nordmarka er greit, men det er enkleste modell laget spesielt for XXL. Litt lav takhøyde og litt kjipere ventilasjon. Ihvertfall 2-mannsutgaven. Jeg testet dette og det gikk fort ut på finn.no ;-)

Sjekk litt på finn.no etter f.eks. Fjellheimen 3-camp? Det nye Lofoten 3-camp ser også veldig spennende ut, men ligger litt over budsjett. Outleten til Helsport er også verdt å følge med på. Her dukker det stadig opp nye telt som bare er prøveoppsatt for foto og lignende.

Ja har sett det nå i ettertid att det er 90cm høyde i innerteltet på Nordmarka, det var litt lavt. Det ligger ett Fjellheimen ute på Finn nå, men det er med 2 innganger noe som blir lite kurant for min del. Får bare vente og følge litt med, ingen bråhast enda. Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2017 den 12.22, kmgrime skrev:

Ellers er det Camp Villmark 31. Mars på Lillestrøm Varemesse - kjøpe mitt første Helsport telt der for en del år siden å fikk da meget godt tilbud. 

Det ble til att jeg kjøpte fjellheimen teltet som du tagget meg på, så da får jeg takke pent for det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.