Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse til barn?


Terka

Anbefalte innlegg

Barna (7&8 år) fikk seg Skogstad Narvik bukser i sent i høst. Vi var/er veldig fornøyd med passform/det funksjonelle men ikke helt med holdbarhet. Åtteåringens bukde holdt i en uke før den revnet  i baken (reklamasjon),  og nå har ytterlaget på sjuåringens bukse begynt å gå i oppløsning i ytterlaget.

Siden "vi" liker oss godt i skallbukser og sesongen hvor skall + ull nærmer seg veldig, hvilke skallbukser er bra til barn i skolealder? Bør selvsagt være fornuftig pris gitt at klær slites ut eller blir vokst ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke modeller? 

Vi hadde Helly Hansen Shelter dresser året før Skogstad Narvik buksene. Første settet sprakk i kanten på tapen som limte sømmene. (Fikk byttet på reklamasjon på xxl uten problemer) Andre setter holdt ett år så var det hullete og fillete. 

Mulig mine barn er ekstra aktive? 😂 Og finner noen skallbukser som holder en sesong så skal jeg være fornøyd? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med Bergans og Isbjørn of Sweeden. Sistnevnte er grisedyre. Det hjelper mye å kjøpe på salg, og når buksa varer til flere barn blir ikke prisen så avskrekkende allikevel. Utrolig funksjonelle og holdbare plagg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2017 den 21.07, Terka skrev:

Hvilke modeller? 

Vi hadde Helly Hansen Shelter dresser året før Skogstad Narvik buksene. Første settet sprakk i kanten på tapen som limte sømmene. (Fikk byttet på reklamasjon på xxl uten problemer) Andre setter holdt ett år så var det hullete og fillete. 

Mulig mine barn er ekstra aktive? 1f602.png Og finner noen skallbukser som holder en sesong så skal jeg være fornøyd? 1f914.png

Har dei tapt seg på kvalitet kanskje? Er nokre år sidan våre siste Helly Hansen kle vart kjøpt.  Vil tore og påstå at mine eldste den tida dei var yngre var særs aktive, og dei to yngste er særs aktive. Likevel går eine helly hansen buksa på tredje barnet no. Den blir med på fleirdagers skitur i Tafjordfjella i påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her i huset tar livet av det meste av klær, men HH Shelter buksene har stort sett klart seg nogenlunde greit. Ble særs overrasket av buksen i høst når hun satt på knær ned i en bekk og ikke ble bløt. Det er forøvrig tilbud på disse på xxl for tiden. Dog ikke de størrelsen du er ute etter Terka. Opp til størrelse 6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mer tips! 😀

Leste litt om Norrønna Lofoten jr, den er nok en super skibukse, men som foret skallbukse så utgår den ift å kunne bruke den vår&høst.

"Dette er skibuksen for barn som ønsker en lett og smidig bukse som er varm, men samtidig funksjonell, vanntett "

Vurderer å teste Skogstad Narvik buksen. Må lese meg opp på litt flere. :P

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.