Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerjobb innen friluftsliv


erikk

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett litt rundt omkring etter en sommerjobb som innebærer en slags form for friluftsliv. Har kontaktet mange av fjellstyrene i nærheten for å høre om de kan ha noe ledig som fjelloppsyn. Er det noen som har andre tips til andre aktører man kunne forhørt seg med for en lignende jobb? Holder til i Trøndelag. Har sett at DNT trenger hytteverter, men det er jeg ikke så interessert i. Ellers er jeg interessert i det meste som innebærer friluftsliv. Har vært inne på tanken om å kontakte hundekjøringsteam for å høre om muligheten for å få en slags sommerjobb der, men her bør man vel ha kontakter og skikkelig erfaring med hundekjøring tenker jeg. Tar i mot alle tips.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange takk! Bakgrunn ja, glemte det. Har ingen utdanning innen natur, miljø og den slags nei. Studerer innen helse og idrett. Har kun egne erfaringer fra eget friluftsliv med jakt og fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsrådene, disse er stort sett interkommunale mener jeg, har helt sikkert sommerjobbstillinger vil jeg mene. Også de store fjellstyrene har med sikkerhet sommerjobber som de lyser ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, erikk skrev:

Hei

.../ Har vært inne på tanken om å kontakte hundekjøringsteam for å høre om muligheten for å få en slags sommerjobb der, men her bør man vel ha kontakter og skikkelig erfaring med hundekjøring tenker jeg. Tar i mot alle tips.

 

Tja, et sted skal man jo begynne når det kommer til hundekjøring også, tenker jeg. Og da er jo en sommerjobb en god start.
Har du noen erfaring med hunder, stell av hunder? Vil du si du er handy? Det kan ofte være at reparasjon av utstyr, sleder og annet gjøres i denne perioden. 
Dersom du har den rette innstillingen finnes det muligheter. Men, dette er jo jobb, du må ha hundene i fokus.
Det er også et aspekt at en slik jobb ikke er noe man legger seg opp store penger på, men opplevelsene man får veier opp for dette etter mitt syn. 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med hund ja, hatt hund selv store deler av oppveksten og sånt. Mange hunder i familien. Noen som vet av noen hundekjøringsteam rundt om i Trøndelag som kunne vært aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Den voldsomme ulvedebatt in mente burde noen tilby sig som sauegjetere for ulike sauesankelag! Til en rimelig betaling. Noen av disse sankelag er faktisk ganske og kan reelt sett godt betale noe - men om de vil er en annen sak!Du nevner ikke hvor du bor, men kan jo spørre i lokal miljøet, hvis det er på bygda.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De er jo plaget av bjørn i Trøndelag inn mot svenskegrensen, spesielt i Lierne kommune + nabokommuner? Forsøk å høre gjennom familie og venner? Sankelagene har ofte lokale navn. Jeg er ikke kjent i Trøndelag.  

Prøv å google sau + lierne. Muligens kan du finne noe her: http://old.dyrebeskyttelsen.no/tema/4_artikkel_sauegjetingsrapport.shtml

Eller finne noe gjennom hovedorganisasjonen: Norsk Sau og Geit.Muligens vil de mene at du bør ha jagtkort mht skytevåpen? Det har gjetere i utlandet vanligvis ikke - også selv om rovviltet er mindre fredlig enn norsk bjørn. Tilstedeværelse, mye larm fx spille sekkepipe eller trompet 😀 holder det meste borte. Og så er det mye observasjon, registrering og dokumentasjon av gule saue øredobber.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro mange fjellstyrer vil ha behov for hjelp fremover. Har sett flere her søke etter kokker etc, men det skjønner jeg at du ikke er så interessert i. Så imidlertid denne her nå i dag, den kan kanskje være aktuell, om det ikke blir for langt unna for deg?

http://www.gausdal-fjellstyre.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1092%3Aledig-sommerjobb-hos-gausdal-fjellstyre&catid=6&Itemid=126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Elisabethsk skrev:

Vil tro mange fjellstyrer vil ha behov for hjelp fremover. Har sett flere her søke etter kokker etc, men det skjønner jeg at du ikke er så interessert i. Så imidlertid denne her nå i dag, den kan kanskje være aktuell, om det ikke blir for langt unna for deg?

http://www.gausdal-fjellstyre.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1092%3Aledig-sommerjobb-hos-gausdal-fjellstyre&catid=6&Itemid=126

Eneste problemet er at jeg ikke har motorsagkurs. Og hva med husly, stiller fjellstyrene med det tro? Om jeg skulle få jobb i et fjellstyre som ligger litt unna Trondheim tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.