Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvinnedag 8.mars


PTG

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ei venninne som var blant de første som meldte seg inn i Norsk Tindeklubb da de åpnet for kvinnelig medlemskap i 1978, etter mye kamp. Den første kvinnelige lederen kom først i 2008..

Min inspirasjon til fjellivet kommer heller fra naturfolkene rundt på kloden som har tilpasset sine liv og sin kultur til fjellene. Der har kvinnene en helt annen rolle..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg ung på 1970 og 80 tallet og er kanskje litt gammeldags, men jeg har en følelse av at dagens rødstrømper er mer opptatt av å finne forskjeller enn å dyrke frem det som gir likestilling. Noen forskjeller kommer man ikke utenom, og heldig vis for det. Men for ikke å starte en ny diskusjon så kan jeg sitere min kone. Hun har aldri vert noen typisk rødstrømpe, men hun var blant annet en av pionerene blant damene som jobbet på plattform i Nordsjøen, og jeg har aldri oppfattet at hun har sett på de forskjellene som hun har møt i denne bransjen som noe problem. Jeg har til og med møtt kvinnelige plattformsjefer i Nordsjøen, så kanskje noen bransjer i land har noe å lære her.

Men tilbake til min kone. Hun pleier å si at:

"Snille piker kommer til himmelen, men de andre kan komme så langt de vil".

Ansvaret for fremtiden ligger hos oss foreldre. Den formes av hvordan vi oppdrar våre barn.

Endret av REs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.