Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkeltur bodø - Tromsø


PascalS1988

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg planlegger litt forskjellige turer Norge rundt om sommeren. Én av dem er en sykkeltur over Lofoten / Vesterålen / Senja.
Helst skal jeg leie sykkel i Bodø, ta ferjen til Moskenes og sykle til Tromsø via Melbu, Stø, Sortland, Andenes, Mefjordvær, Brensholmen og Kaldfjord.
Er her noen som har gått denne turen eller har noen interessante strekninger som jeg muligens bør gå?

Er det faktisk mulig å leie en sykkel i Bodø og levere den tilbake i Tromsø?
Jeg har selv tenkt å sove i telt og målet mitt er å gjøre det i 2 kanskje 2,5 uke.

Er det nok med teltplasser (fricamping) eller skal jeg helst overnatte på camping?

 

Mvh

Pascal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Flott tur. Syklet motsatt retning for 2 år siden. Startet på Nordkapp.

Båttransport fra Nusfjord til Ballstad anbefales. Sjarkfisker som driver med "sykkeltransport" om sommeren. Da unngår du en undersjøisk tunnel.
Fra Leknes kan du ta "815". En vei med mindre trafikk enn hovedveien gjennom Lofoten. På Andøya er yttersiden et klart veivalg Det samme med Senja, med det har du allerede lagt inn.
Litt planlegging så er det ikke vanskelig med villcamping. Men mange hyggelige campingplasser på turen.

God tur!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.