Gå til innhold
  • Bli medlem

Søk etter savnet person (Nordmarka, Oslo)


mattis

Anbefalte innlegg

Annonse

Leste om dette i Dagbladet og fortalte det til dattera mi som bor i Oslo, og som flyr mye i marka, i stor utstrekning utafor alfarvei - og ba henne ha øynene med seg. Da jeg snakket med henne i går kveld, fortalte hun at hun i løpet av helga hadde hatt to markaturer med utgangspunkt i Sognsvann (hvor det også er satt opp plakat om savnede). Studenten så hun ikke noe til - derimot møtte hun en elg eller hjort (litt vanskelig å si helt eksakt, da den raste avgårde gjennom småskogen og var bare så vidt synlig),

og like etter så hun to menn med gevær over aksla.

Hun hørte ikke skudd, men ble jo en smule betenkt, tok av seg den grønne overtrekksblusen slik at hun fremsto i rød T-skjorte, og løp videre mens hun lurte på om det er forbundet med fare for å bli plaffa ned å bevege seg utafor veiene i marka.

Såvidt jeg kan skjønne drives det ikke jakt på hjortevilt i Oslomarka - eller (dette har jeg altså null peiling på) gjør det virkelig det? Men i alle tilfelle ikke nå på denne tiden?

Jeg sa jeg skulle sjekke litt rundt, og komme tilbake til henne for eventuelt å anbefale henne å underrette politiet om hva hun opplevde.

Vel, noe off-topic kanskje i forhold til trådens opprinnelige emne - eller kanskje ikke? Hvis folk virkelig skyter med gevær nordafor Sognsvann, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Tom kan være inne på noe. Hvis man åpner linken til Østkantavisa, ser man at vedkommende bor i Gamlebyen. Så i hvilken grad geværskyting nordafor Sognsvann er relevant vet jeg ikke, men pistolskyting fra bilvinduer sønnafor bør kanskje like godt tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.