Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikse fjellsko som har "revnet" i søm innvendig?


Terka

Anbefalte innlegg

Go'skoa mine har gått ooo i en av sømmene bak i skoen. Hva er beste måten å fikse dette på? Er det nål og tråd som må til eller kan den lappes? 

De forrige skoene (annet merke) mine ble lappet med duct-tape helt til de gikk i oppløsning i helkappen. Håper å få til en litt bedre fix på disse en duct-tape. 

20170304_161709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis er skomaker (men dessverre ufør) som tipsa meg om det. ☺️
Skomakrene elsker jo kontaktlim. 
Kontaktlimet er jo ikke stivt selv etter herding så smurte baksiden av støvelfôret med en pensel og lot det tørke over natten (uten at fôret kom i kontakt med noe) Kontaktlimet gjorde at fôret ikke raknet mer og så var det bare å sy forsiktig. Ble mere "hold" i stoffet er vel den greieste måten jeg kan forklare det på.
Fungerte på mine støvler som sagt. At de gikk av med pensjon ett par år etter var ikke reperasjonen sin feil ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.