Gå til innhold
  • Bli medlem

Rengjøring av drikkesystem


gull

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en camelback drikkeblære, og lurer litt på hvordan dere rengjør og oppbevarer drikkesystemet? Jeg vet det finnes egne rensesystem og egne middel for å bruke for å få fjernet bakterier, men finnes det andre, rimeligere måter å gjøre dette på? Jeg har til nå rengjort med edikk og zalo, og oppbevarer hele greia i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutes ago, Tom42 said:

Jeg blåser den opp, og setter den opp ned.  Det er det hele og jeg har overlevd i 3 år.

Støtter denne 99%. Jeg blåser mine tomme, stapper inn litt Torky papir for å spenne dem opp og henger dem til lufting/tørking. Har aldri opplevd usmak eller lign.  Har de blitt liggende med vann i "litt for lenge", skyller jeg igjennom dem med glovarmt vann. 

Bruker drikkeblære til kajakkturer, sykkelturer, toppturer på ski ++ og har aldri opplevd problemer med dem. Bruker kun å ha rent vann i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil etter en tid kunne kjenne en glatt hinne av biofilm i blære og slange. En effektiv, billig og giftfri måte å bli kvitt dette på er å fylle blæra delvis opp med lunkent vann, hive oppi et par-tre spiseskjeer bakepulver. La det frese og syde fra seg før man setter på lokket. Klemme all luft ut fra blære og slange slik at det er fylt med bakepulvervannet og så la det ligge og godgjøre seg over natten. Dagen etter skyller man ut med friskt vann og er ferdig.

 

Munnstykket kan demonteres og hives i oppvaskmaskinen. 

 

Endret av SnorreL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.